Het bounty-eiland

Indonesië, Gili Trawangan

Vandaag wordt ik opgehaald door een busje om naar Gili Trawangan te gaan. Veel van de mensen die ik gesproken heb over vakantie op Bali hebben aangegeven dat ik dan ook naar de Gili-eilanden moet. Dat het mooie bounty-eilanden zijn. Het is grappig dat deze eilanden niet bij Bali maar bij Lombok.

Met het busje werd ik naar de haven gebracht en daar was het van de ene rij naar de andere rij en daarna wachten op de boot. Op de boot was het voor sommige al een groot feest. Deze eilanden zijn voor Australiërs de feest-bestemming zoals dat voor ons Ibiza en Salou zijn.

Op het eiland lag de temperatuur een stuk hoger. Nu was het op Bali al lekker, maar hier is het wat mij betreft iets te warm en vochtig. 's Avonds heb ik op een lokale markt gegeten. Op een open plein stonden allemaal marktkraampjes met vers bereid eten. Je kon aanwijzen wat je op je bord wou en afhankelijk van het aantal scheppen met verschillende gerechten moest je afrekenen. Daarna met je bord een plekje zoeken aan lange tafels tussen de vele andere toeristen. Dat was erg gezellig. Er waren meer mensen alleen en je kunt er dus makkelijk een gesprek aanknopen.

Er was ook een kraampje met allemaal lekker toetjes. Cakejes, taartjes, puddings, etc. Te veel om uit te kiezen, dus hier ga ik morgenavond weer heen voor een toetje.