Catpoochini en 'fietsen'

Indonesië, Bali

De fiets-excursie begon met een bezoek aan een koffie en thee plantage. Hier werd ook de beroemde catpoochino gemaakt. Dit is koffie dat gezet is van bonen die door deze speciale dieren opgegeten en uitgepoept is. Je mocht allemaal smaken proeven, maar de catpoochino zat daar niet bij. Wel heb ik leuke souvenirs voor thuis gekocht.

Bovenop de berg hebben we in een restaurant ontbeten, met uitzicht op een vulkaan. Vervolgens zijn we naar beneden gegaan. Het werd fietsen genoemd, maar het was eigenlijk meer remmen. Omdat het zo stijl was, heb ik op een paar kleine stukje na bijna niet getrapt. Het was vooral afwisselen tussen veel remmen of een beetje remmen. De stukjes die dan omhoog gingen, waren ook weer extra pittig en op sommige hellingen moest iedereen afstappen en verder lopen.

Onderaan de berg zijn we bij een beroemde tempel geweest. Dit waren vooral heel veel steile treden naar beneden. Zo glad dat ik maar ben gaan zitten in plaats van staand naar beneden. Daarna hebben we met de hele groep geluncht.

De rest van de dag heb ik lekker rustig aan gedaan en in het restaurant van het resort gegeten.