Aankomst in Bali

Indonesië, Bali

Eenmaal aangekomen in Bali ging het eigenlijk vanzelf. Je loopt richting de uitgang en komt langs een pinautomaat. Daar heb ik geld gepind en was ik gelijk miljonair. Daarna even een flesje water gekocht en toen een taxi geregeld naar het hotel.

Wat ik niet in de reisgids gelezen had, was dat ze links rijden. De taxi-chauffeur keek me dus raar aan toen ik achter het stuur wou gaan zitten.

Eenmaal bij het hotel aangekomen moest ik even wachten en heb ik gesproken met wat andere toeristen. Die gaven mij het advies om een hotel online voor maar 1 nacht te boeken. Wanneer je er bent, kun je kijken of het bevalt en of je er langer wil blijven. Dat kan bijna altijd voor dezelfde prijs en meestal zelf met wat korting.

Daarna lekker gezwommen in het mooie zwembad met bar die bij het hotel zal.

's Avonds voor het eerst alleen uit eten gegaan. Dat was wel even onwennig. Niemand om mee te praten en maar aan de mensen aan het tafeltje ernaast gevraagd of ze een foto wilden maken. De satey was gelukkig wel lekker.