pindat

De koffer zit dicht

Nederland, Apeldoorn

De laatste nacht, nog 12,5 uur en dan weet ik waar ik heen ga. Ik heb zo langzamerhand geen flauw idee meer. Mij zoektocht door afstrepen wat het niet kan zijn heeft me eigenlijk niets opgeleverd. Ook alle opties van vrienden en collega's door wat ik "wist" heeft weinig opgeleverd. De ene zegt, het zal wel dicht bij de evenaar zitten vanwege de temperatuur, de andere zegt, het zal wel naar het westen zijn vanwege het zondag om 7 uur terug zijn, dan heb je het tijdsverschil mee. Weer een ander zegt, het zal wel niet afrika zijn, want dan heb je gele koorts of malaria pillen nodig. Ik weet het echt niet meer.

Ik hield op een gegeven moment nog 2 landen over, maar daar was niets meer te doen dan strand en duiken, dus dat viel eigenlijk ook af. Morgen zal ik wel meer weten.

Mama en Lisanne komen me ophalen en dan gaan we naar Schiphol. Ik vind het wel fijn, dat ik niet alleen ben als ik er eindelijk achter kom waar ik heen ga. Dat ik dan nog even met iemand kan praten voordat ik helemaal alleen op reis ga.

Mijn koffer zit dicht en de reistas staat klaar. De elektronische apparaten liggen aan de lading en de kleren voor morgen liggen klaar. Morgen nog even verwarming op vakantie-stand zetten, vaatwasser nog een laatste keer draaien, afval weggooien, douchen en scheren en dan ben ik er helemaal klaar voor.

Nog een nachtje in m'n eigen vertrouwde bed. Trusten.