Aankomst Varadero

Cuba, Ciego de Ávila

Vandaag zijn we extra vroeg opgestaan zodat we vroeg aan konden komen in Varadero. Varadero is een badplaats waar ik een all inclusive resort heb om 2 nachten bij te komen van de reis voordat ik terug vlieg naar Nederland. Met de andere 2 singles hebben we een extra kamer geboekt zodat we alle drie alleen een privé kamer hebben.

Met de lunch zijn we gestopt in Jagüey Grande bij een soort van kinderboerderij voor toeristen waar we al eerder gegeten hebben. Dit keer hadden ze helaas niks zonder varkensvlees of koemelk dus ik heb vooral mijn laatste peso’s uitgegeven aan souvenirs.

Na een lange reisdag kwamen we rond half 3 aan bij het resort, daar hebben we afscheid genomen van Gesus, onze buschauffeur en Edwardo, onze gids tijdens deze reis. Zij gaan weer terug naar Havana voor een paar dagen thuis totdat er een nieuwe groep komt. Mijn oude koffer heb ik aan Edwardo gegeven, hopelijk kan hij er nog iets mee, misschien de wieltjes hergebruiken of de koffer opknappen.

Toen we aankwamen waren nog niet alle kamers klaar, dus ik heb me omgekleed bij een reisgenoot en heb het resort een beetje verkent. Toen de kamer klaar was, die bekeken en daarna lekker aan het zwembad gelegen.