Puglia 2015

Italië, Monopoli

Wekker gezet om 03u. Rond 04u15 vertrokken richting Airport Charleroi. Daar 1u later aangekomen om de vlucht naar Bari te halen van 07u10. Aangekomen in Bari airport om 09u20. Auto afgehaald bij Hertz en met de Fiat punto richting Alberobello vertrokken. Aangekomen bij Trullicolarossa om 11u40 en hartelijk ontvangen door Donato en Ioanna ! Samen wat bijgepraat, bagage uitgeladen en inkopen gaan doen in de Conad wat verderop. Rond 14u30 de rest van de namiddag gaan zwemmen en in de jacuzzi geweest . Rond 18u had Wendy dan wat "fingerfood" klaargemaakt met een lekker glaasje vino als aperitief. Om 20u zijn we vertrokken naar ristorante Gli Ulivi in Alberobello waar Donato voor ons had gereserveerd. We zijn begonnen met 2x antipasti della casa...ONGELOOFLIJK wat een hoeveelheid bordjes we daar voorgeschoteld kregen! Zeker een 20-tal bordjes met allerlei lekkere gerechtjes. Als primi...en secondi eigenlijk samen hadden Arno en Wendy elk een pizza, kenneth een scalopina alla Milanese en ik een papardele con porcini. Alles superlekker maar teveel hé. De mooi avond afgesloten met een expresso in het ristorante, en een grappa op ons terras. Prachtige afsluiter van de 1ste dag!