Laatste dag Sablayan.

Filipijnen, Sablayan

31-1-2016 Zondag.

Goedemorgen, ik was eruit om 6 uur, gelijk in "word" gaan werken om pindat bij te werken, Deze dag wordt gekenmerkt door niets doen en de verhuizing van morgen te regelen, en de oversteek van Mindoro naar Panay, deze oversteek word gepland op woensdag. Zo rond 8 uur hebben we rustig ontbeten, na dat Ria eerst was gaan zwemmen, ik ging nog even snel een paar schone handdoeken halen, terug lopend kwam ik er achter dat ik mijn rechter voet nog steeds een beetje verkeerd neer zet met lopen, ik lette dus te veel op het neer zetten van mijn rechter voet waardoor ik niet goed oplette waar ik mijn linker voet neer zette, mijn grote teen tegen een tegel was het gevolg van mijn onoplettendheid, bloed, stukkende nagel en een aardig wondje. Een pleistertje er om heen en er was niets meer aan de hand. We zijn in de ochtend naar het dorp gegaan om te informeren naar de vertrektijden van de bus naar San José, tevens geprobeerd te pinnen maar dat was geen succes, zowel niet met de ing, als met de abn bankpas, dan maar pinnen in San José, nog wat boodschapjes gedaan en terug naar de bungalow, daar hebben we gelunched, en de middag door gebracht met van alles, Ria heeft nog wel even gezwommen, en ik kwam er achter dat er zo iets als mifi bestaat, een draagbare router, dat had ons een hoop ongemak kunnen besparen in de Filipijnen. Tegen vijf uur zijn we weer naar het dorp gelopen voor de laatste boodschapjes, lekkers bij de bakker, en zijn we gaan eten, mister Hamburg en de dame van het "restaurant" even gedag gezegd, Ria kreeg nog een flesje met iets dat ruikt naar eau de cologne, erg aardig van deze dame, zij wil een soort van opvanghuis maken voor oudere en hulpbehoevende alleen staande mensen in Sablayan, erg nobel van haar, ik hoop dat het haar lukt. Na al deze gebeurtenissen terug naar de bungalow alwaar de avond routine weer plaats vond. Naar bed om 22 uur.