Met het hoofd in de wolken.

Spanje, Burgos

Vandaag weer een vroege start om 5 uur op en om 5.30 gaan we weer op pad. Met een lampje want het is nog donker. We moeten direct klimmen we gaan de ganzenbergen over. Best een beetje spookachtig we zijn niet de enigen met een lampje op dit pad naar boven tussen de bomen en met laaghangende bewolking. Maar het gaat goed alhoewel het nog best fris is loopt het zweet al gauw van ons voorhoofd door de inspanning. Het is weer een hele klim. Maar heel mooi veel door bossen en langs kleine leuke dorpjes. Later met mooie veldbloemen langs de weg en daaromheen een keur aan fladderende vlinders in vele verschillende kleuren en maten. Echt geweldig om te zien. Het gaat erg lekker vandaag. Komen onderweg nog wat pelgrimvrienden tegen . Axel uit Hamburg en Veronica en de Zweden Jan en Jhelana met zoon en vriend erg gezellig. Eerst wilden we in een dorpje voor Burgos stoppen maar het gaat zo lekker dat we doorlopen. Dat gaat prima tot het laatste stuk voor de stad wat echt een rotstuk is. Steden zijn echt niet fijn om binnen te wandelen. Eerst industrie en voorsteden en veel drukke wegen en dan na zo'n 5 km zien we eindelijk de torentjes van de binnenstad. We zijn niet méér te stuiten nu na in totaal 39 warme km een bed en een douche in de albergue municipal héérlijk ! Als we weer wat zijn bijgekomen gaan we de stad verkennen eerst wat drinken op een terras en dan naar de echt schitterende kathedraal. Dan nog een hapje eten en de dag zit er alweer op.

Hoi dames, wat een eind op zon dag, en dan savonds nog op pad, ik zou het niet kunnen , petje af hoor!

Tineke 2017-06-02 09:41:50

Kanjers!!! Leuk om zo af en toe bekenden tegen te komen en een stuk mee te wandelen...

Saskia Koster 2017-06-02 18:44:11

Mooi verslag en wat een mooie foto's - Genieten maar !!