Weer een hortje verder..

Spanje, Grañón

Vandaag worden we wakker met donder en bliksem en stortregens. Gelukkig vandaag niet zo'n lange etappe dus hebben we geen haast . Om een uur of zes wordt het droog hopelijk blijft het zo . Tot nu toe alleen maar hitte en zon gehad . Het blijft trouwens nog steeds 31 graden volgens het weerbericht. En ja hoor we kunnen droog op pad. Nog steeds zo'n beetje dezelfde uitzichten met glooiende heuvels met graan en wijnranken . Maar nu ook af en toe een veld papavers ertussen.
Een paar kleine leuke dorpjes onderweg even een kopje koffie drinken en een sapje. Dan weer verder twee keer een klein buitje op ons hoofd en de regencapes uit de tas gehaald. Maar het valt mee. En dan na 23 km bereiken we onze bestemming van vandaag Belorado.
Bed geregeld in de albergue municipal . Daar gaan we vanavond ook ons pelgrimsmenu eten. Mmm het eten was weer prima crèma ( cremesoep) en een soort runderstoof met rijst en cornetto toe. En gelachen aan tafel met twee Nederlanders uit Vlissingen en een Fransman twee Zuid Koreanen en twee Spanjaarden.Weer een zeer gemeleerd gezelschap.
Ik ben benieuwd wat de nacht ons brengen zal. We slapen op een kamer met 19 bedden waarvan wij en de Zuid Koreaanse de enige vrouwen zijn. Ik ben benieuwd.
Snurk, snurk ik hoor al wat ...............

Ik hoop voor jullie dat het snurken zal meevallen.....

Henk 2017-05-29 21:40:32

Wat een mooie reportage zo. De vrolijkheid spat er vanaf --ondanks het gesnurk . mooie dag morgen .

Nellie Bartels 2017-05-29 22:22:22

Hoi dames, vanmorgen in ,, open huis ouverture" dias gekeken van onze voorganger , die vorige zomer in augustus een paar weken is wezen fietsen naar santiago de compostella, in totaal 600 km . mooi om te zien, en natuurlijk moest ik aan jullie denken . ik vindt het wel afzien , toch ook wel saaie stukken soms, ook hhel mooie plaatsen , afwisseling genoeg. Nog veel plezier hoor . tineke.