van Las Vegas naar Death Valley

Verenigde Staten, Death Valley National Park

De volgende ochtend zijn we op tijd bij de Road Bear om de camper af te leveren.
Na de checks, worden we naar het vliegveld gebracht waar we de auto op kunnen halen. Dat gaat soepel.
We kiezen een Ford Taurus, die niet in de luxe rij staat, maar voor ons wel heel luxe is. De kinderen vinden het prachtig, en kunnen de knopjes eerder bedienen dan wij.
Na nog wat inkopen bij de Walmart gaan we op weg naar Death Valley, weer een heel bijzondere rit.
Daar logeren we in de Furnace Creek Ranch, een groene oase midden in de woestijn. Het is hier wel heet, maar gelukkig niet zo heet als anders, zo rond de 43 graden.
Omdat we gehoord hebben dat het uitzicht bij zonsondergang bij Dantes View spectaculair is willen we dat meemaken, uiteindelijk is het nog een race tegen de klok om daar op tijd te zijn. Thomas scheurt met de Ford over de bochtige bergweggetjes, en we zijn net op tijd om de zon te zien zakken.
Terug in het hotel dineren we in een leuk eetcafe, en daarna gaan we nog even zwemmen in het grote heerlijke zwembad, het is inmiddels 10 uur in de avond, en nog steeds heel warm, want afkoelen doet het niet zo veel.
heel leuk om mee te maken zo onder de sterrenhemel zwemmen, terwijl de vleermuisjes over je hoofd scheren.