Dag 3 - lullig dagje ....

Verenigde Staten, San Francisco

Bijna klokje rond geslapen (zonder echt avond eten) 😴😴 vannacht. Gelukkig voelde Jor zich vanmorgen helemaal top.

Lesje wat we vandaag hebben geleerd: eerst zorgen dat we goed ontbijten voor we op pad gaan. Waarom??

Auto gaf gisteren aan dat olie verwisseld moest worden. Verhuurbedrijf gebeld en die zei dat we naar Wallmart konden gaan in Oakland (40 mins hier vandaan) daar olie laten verversen en bon in Seattle bij afgeven voor reimboursement.

Hup in de auto. Na wat zoek en vraagwerk kwamen we bij Wallmart was t gewoon een grootte supermarkt en niet wat op een garage lijkt. Zelf het olie pijl gecheckt en leek erop of er te weinig olie inzat.
Dus in die Wallmart motor olie gekocht en erin gegoten.
Helaas bleef de storing.

Eerst maar ff lunchen want we hadden weer niet echt ontbeten (met al die poepelegein was t alweer 13.00 uur geworden). Had op trip Advisor een lekker en leuk restaurant gevonden aan de haven met prachtig uitzicht op Golden Gate Bridge. Vanmorgen had ik voor de zekerheid al een email gestuurd om te reserveren. Daar aangekomen was t inderdaad prachtige locatie met uitzicht op de brug die volledig in de mist hing πŸ˜‚. Ik vond t eten lekker maar was beetje speciaal en vegetarisch dus jor had niet echt lekker gegeten (en had dus nauwelijks wat gegeten).

Op weg terug naar hotel in de hippy wijk @ Haightstreet gestopt. Ik had hierover gelezen en leek mij leuk daar heen te gaan. Dus ik had Dirk aangeboden een kijkje te nemen en of hij artiesten/titels had zodat ik kon kijken voor hem. Helaas 'zijn stijl' vynil was niet wat ze daar hadden.

Vanmiddag zouden we gezellig richting Union Square gaan gezellig shoppen.

Maar toch eerst die auto fixen. Verhuur bedrijf weer gebeld want morgen ochtend vertrekken we uit SF. Oplossing: auto omwisselen op luchthaven 😁😀, pfff wat zonde van onze tijd dit allemaal.

Heb onderhandeld dat we gratis navigatie kregen (we hadden de maximale vrije mileage van deze maand van de TomTom app verbruikt), de auto niet afgetankt inleveren en een klasse upgrade. De upgrade hebben we niet gedaan. waren van die SUV's . Onze Chryslar 200 beviel heel goed dus zijn broertje meegenomen.

Waren om uurtje of 6 terug in de stad en nog gezellig even kunnen shoppen (maar jor had nog steeds niets fatsoenlijks gegeten).

Idee was om daarna lekker sushi te gaan eten. Jor was inmiddels beroerd aan t worden van de honger. Toen bleek dat we nergens konden parkeren, de sushi tent er toch niet zo leuk was zijn we naar hotel terug gereden.

Jor wilde op dat moment alleen nog maar eten en maakte niet uit wat. Dan maar bij Burger King om de hoek wat gehaald en op de kamer opgegeten.

We gaan lekker bedtijds naar bed.

Morgen naar Redwood Forest en dan door naar Crescent City waar we morgen nacht blijven slapen.

Maar eerst; GOED ONTBIJTEN!...

welterusten en smakelijk eten voor morgenochtend ;-)!

jacqueline 2016-06-01 07:26:06

Hey Dan en Jor, een hele goede reis naar Redwood Forrest. Na de 1e mankementen in SF gaat nu alles van een leien dakje! Have fun xxx

Cindy 2016-06-01 08:42:31

Al doende leert men ;) En die brug zag ik wel hoor! Ontbijtse voor de ochtend en een top dag gewenst.

Sally-Ann 2016-06-01 09:02:48

Wat n leuk verslag tot nu toe! Neem altijd flesje water en koek mee voor in de auto, zeker als je hoger de bergen ingaat enzo. Ben ook weleens verdwaald daar daarom!! 😘😘

Jolanda 2016-06-01 09:17:35

Superleuk om iedere ochtend wakker te worden met de avonturen van dan&jor. Hoop dat alles nu gefixt is..... Have fun. Liefs, Monique

Monique 2016-06-01 09:32:24

Sterkte met Jor! Maar die gaat het wel trekken, die kijkt immers zijn ogen uit. Bedankt voor de foto's en aanvullende info. Foto's staan inmiddels op Facebook. Al vind je niks voor me, het feit dat je de moeite neemt om te zoeken waardeer ik zeer!

Dirk 2016-06-01 10:49:37

Ik sluit me bij Monique aan .vanmorgen dacht ik gelijk ff kijken of danny er weer wat op gezet heeft .echt leuk goed ontbijten en veel plezier op de volgende trip xxx mar

marga 2016-06-01 13:06:48

Den en jor nu gaat alles goed fijne reis naar Redwood Forrest.

Opa Nico 2016-06-01 13:32:44

Dan en Jor, veel plezier straks. Geniet van jullie ontbijt en van de rest van jullie avonturen. Drive safely! Xxx