Hello Sri Lanka en Mama

Sri Lanka, Dambulla

Hi allemaal!

Hierbij een nieuwe blog. Dit keer vanuit het mooie Sri Lanka met mams!

Vorige week laatste weekje Maleisië en Singapore. Heerlijk weekendje in (het dure) Singapore gehad. Echt hele gave stad. Verschillende wijken en bezienswaardigheden bezocht en als hotello kon ik het indrukwekkende hotel Marina Bay Sands natuurlijk niet overslaan. Op de foto's is dit het gebouw met drie zuilen en soort Titanic bovenop. Ontzettend mooi uitzicht vanaf het dak en gigantisch van binnen.

Na 3 dagen shoppen, slenteren en heerlijk eten met de bus vertrokken richting Melaka, een stad die vroeger in Nederlandse handen is geweest. Hier ook de stad verkent, musea bezocht en een heerlijke voetmassage gehad. Ze hebben hier ook prachtig (:p) verbouwde riksja's, zoals Hello Kitty, Minions en Frozen. En 's avonds geven ze nog licht ook, haha. Erg geliefd bij de vele Aziatische toeristen in Melaka.

Na Melaka weer terug naar Kuala Lumpur voor mijn volgende vlucht naar Sri Lanka! Op zaterdag mam opgehaald van de airport. Super fijn om elkaar weer te zien! Dag erna zijn we met de lokale bus naar Colombo gereden om vanuit het station daar de trein te nemen naar Anuradhapura. 2e klas tickets waren uitverkocht, dus het werd 3e klas. Maar zo ontzettend leuk! Ondanks dat we 4,5 uur op onze backpacks op de grond hebben gezeten was het een hele leuke rit! De locals vonden het nogal bijzonder dat wij daar zaten en waren zo vriendelijk. We kregen gratis appels en ananas en toen we uitstapte hielp een jongen ons met het regelen van een tuktuk.

Omdat zijn huis vlakbij ons guest house was regelden we 1 tuktuk. Zaten we met 3 personen, 2 backpacks en 3 rugzakken, haha. Hij heeft zelfs onze tuktuk betaald en weigerde ons geld aan te nemen. Wat een aardige mensen!

Hier hebben we de oude koningsstad van Anuradhapura verkent op onze fietsjes. Heel mooi (en gigantisch) en leuk om weer ff te fietsen. :)

Gister naar de stad Dambulla vertrokken. Hier gaan we de tempel grotten bezoeken, naar Minneriya National Park en de Lion Rock beklimmen!

Liefs Daan en Jeannette

Helemaal geweldig, nog veel plezier samen.

Anke 2016-06-08 06:51:47

Super tof allemaal Daan! Heel veel plezier met je mams samen nog :-) xx

Willemijn 2016-06-08 07:08:41

Wat leuk, geweldig allemaal. Het ziet er fantastisch uit. Zorg maar goed voor elkaar. En slurp de ervaringen en ontmoetingen maar op. Knuffel.

Henk en Hannie. 2016-06-08 07:16:10

Super leuk en veel plezier dames x

Willem 2016-06-08 07:40:08

Ik lees ze allemaal hoor๐Ÿ˜‚ Heeel veel plezier verder en doe mams de groeten

Jomi 2016-06-08 08:21:41

Heel erg leuk wijffie! Veel plezier met je mama!

Elisa 2016-06-08 08:23:56

Een hele mooie ervaring om samen met je moeder te doen. Geniet er van samen ,heel veel liefs Petra xxx๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜™

Petra 2016-06-08 08:28:42

Wat geweldig hoe jullie het doen have fun ๐Ÿ˜…

mia 2016-06-08 09:06:06

Leuk verslag en jullie gaan lekker veel zien en beleven. Geniet ervan en geef je moeder maar en knuffel van haar kleuter collega's :) groetjes Kim Maaike en Debby

Kim 2016-06-08 11:52:22

Zo moeder, zo dochter of is het andersom ze vullen elkaar aan wat een belevenissen alom Wat een super stel delen ervaringen zover van hier een band voor altijd samen nog heel veel plezier Liefs Leidy

Leidy 2016-06-08 12:53:20

Dames,Onwijs gaaf !! Geniet ervan .een hele belevenis โ™ก.veel liefs ๐Ÿ˜

Rita 2016-06-08 14:25:55

Het is elke x weer leuk om je verslag te lezen.Lekker genieten samen met je moeder.Heel veel reisplezier.Groetjes Wilma

Wilma B 2016-06-08 15:43:03

Wederom een gaaf avontuur ๐Ÿ˜ƒ Wat heerlijk effe met mams samen op pad te gaan. Geniet ze samen en op naar het volgende avontuur ๐Ÿ’‹

Marijke Nulkes 2016-06-08 18:07:04

Wat ontzettend leuk twee backpackende Vogeltjes Geniet er allebei van het is zo leuk en uniek. Heerlijk om zo met jullie mee te gaan....Groetjes :)

Diet 2016-06-08 18:55:23

Wat ontzettend mooi om dit samen te doen! Een reis om nooit meer te vergeten. Nog heel veel plezier samen๐Ÿ’‹