Maandag

Nederland, Rotterdam

We stonden maandag vroeg op om de bus te nemen richting Rotterdam, omstreeks 7 uur. De bus had geen vertraging en de buschauffeur was zelfs zo vriendelijk om - een voor sommige onder ons traumatische belevenis te vermijden en - niet langs de Ghelamco-arena in Gent te rijden.
De bus kwam goed op tijd aan en nadat we onze spullen hadden neergezet konden we direct beginnen Rotterdam te bezichtigen!

Het eerste wat we gedaan hebben is de haven van Rotterdam bezichtigen door een boottocht te nemen in de haven met het bedrijf Spido. Ondanks het niet zo sympathieke weer konden we toch een aantal dingen leren uit onze trip.

We besloten daarna direct om een grote wandeling van 5 uren te doen rond Rotterdam. We hebben een aantal iconische plaatsen van Rotterdam bezocht waaronder het stadshuis, de Sint-Laurenskerk, de Erasmusbrug, de Spaanse kade, en het drijvend paviljoen. Alleen het met momenten slechte weer kon wat ons betreft op een andere dag plaatsgevonden hebben.

's Avonds was er de eerste briefing van Rotterdam en een paar interessante presentaties erover. Daarna besloten we om niet in groep te gaan eten, maar met wie we wilden.