Van Baiona met de bus naar Vigo en te voet naar Redondela

Spanje, Baiona

Eerst ontbeten samen met de Hongaarse, we zijn de enige 2 gasten in de herberg. We konden elkaar amper verstaan, ze sprak alleen Hongaars. We hebben onze tomaatjes, aardbeien en potjes pap samen gedeeld. Toen pas besloten om een etappe over te slaan. Ik moet toch een paar dagen inhalen omdat het vorige week te warm was om iets te doen. Er gaan hier veel Camino-routes naar Santiago, dat kun je op het kaartje goed zien! Dus om 09:30 uur met de bus van Baiona naar Vigo gereden. Om 11:00 uur gestart met wandelen bij het busstation in Vigo. Een groot deel van de stad door gelopen. Vrij snel, bij park San Roque de gele pijlen weer gevonden! Toch maar koffie gedronken, nu met gratis churitos (of hoe heten die dingen ook al weer?). Gepeopt bij een klein garagebedrijf, moest nodig, 3e keer al vandaag, ik zal nu toch wel leeg zijn... De WC was heel erg schoon, dat had ik niet verwacht bij een garage!
Om 12:00 uur -eindelijk- de drukke stad Vigo uit gelopen, de berg op. Nog niet moe, maar om 12:30 uur zag ik een zeer uitnodigend betonnen bankje dat ik niet kon weerstaan, m'n zelf gesmeerd broodje half opgegeten. Overal langs de weg staat munt, ruikt lekker. Lopen, lopen, lopen,wat duurt het lang voor ik bij het kruispunt van paden ben... Ik haal het nooit vandaag šŸ™ dan ineens : de cascade! Ik ben dus al een paar kilometer voorbij het kruispunt! Dan komt het wel goed! Lekker vlak stuk, door het bos maar altijd de rivier ver onder en naast mij. Prachtige vergezichten! Ben ik bijna aan het eind van de etappe van vandaag, kom ik Astrid weer tegen, selfie gemaakt (wil ik eigenlijk niet, dat zie je wel aan mijn gezicht!) , even bijgekletst en ieder weer verder gegaan. Toen een heel eind heel erg steil naar beneden, tot in Redondela. Daar was ik om 17:30 uur, best vlot gelopen voor mijn doen. Bij een bak koffie een herberg opgezocht in het boekje, er zijn er wel een stuk of 6 hier omdat veel Caminos hier samen komen. Het is de Apostol geworden, ik ga bij de paters slapen vandaag! Tegelijk met mij kwam Jeet aan. Een man van 37 uit Londen, die in België woont, zijn ouders komen uit Kenia. Hij had de lengte en het postuur van een Massai man, mooie man! We hebben samen uitgebreid gedineerd met een Pelgrimsmenu van E 6,30 en een glas bier. Hij was "in between 2 jobs" had gewerkt als scientist aan de universiteit in Gent, België. Of ik hem moet geloven weet ik niet... In afwachting van ons eten rolde hij een "speciale sigaret"! Daar hebben we het uitgebreid over gehad. Ook over veel andere dingen. Een intelligente man maar met veel problemen. Ik hoop dat ik hem wat heb kunnen helpen, hij was echt aardig.