Van Campismo Do Río Alto Estela naar Viana do Castelo

Portugal, Estela

Nog even over het pelgrimsmenu van gisterenavond, dat was gewoon een feestje! Het begon met een geflambeerd zelf gemaakt worstje. Gevolgd door heerlijke bruine bonen groente soep en daarna 3 plakken varkensvlees met salade en rijst. Als toetje een flink stuk zelf gebakken chocoladetaart! En dat voor E 10,-! Zie de foto's! (die staan bij het verslag van gisteren). Samen met 2 Belse Camino lopers gegeten.
Vanmorgen ontbeten met Isabel und ihre Mutter en Marielou met vriendin uit Nederland. Ik heb "ihre Mutter" nog geholpen, ze liep met Nordic Walking stokken zonder rubber doppen, die had ze niet meer kunnen kopen voor ze vertrokken. Ik had nog een reservepaar bij me. Het duurde even voor ik ze helemaal onderin mijn backpack gevonden had, maar ze was er reuze blij mee! Samen vertrokken met wandelen, maar we hadden verschillende tempo's dus (gelukkig) liep ik al snel weer in mijn eentje, doe ik toch liever! Vandaag niet langs het strand maar door kleine dorpjes, landbouwgebiedjes, stukje bos met eucalyptusbomen, straatje met heerlijk ruikende rozen enz. Met een broodje, een tomaat en een banaan geluncht op een bankje aan de Río Cávado waar ik even later overheen moest via een roestig smal pad aan de zijkant van de brug. Helemaal naar Viana do Castelo lopen was net te ver voor mij. Op een gegeven moment heb ik dus de bus gepakt. Ingecheckt in het klooster, haha, San João da Cruz en toen nog de stad een beetje verkend. Mooie dag, heerlijk wandelweer!