Van Matosinhos tot... Ik zie wel hoe ver ik kom...

Portugal, Matisinhos

Om 8 uur zat ik als eerste en enige aan 't ontbijt. Wel ongezellig šŸ™. Wandelen van het hostel naar de kust, omlaag! Veel bloeiende bomen, olijven? Langs een kunstwerk (een anemoon) en verder over de boulevard. Hier kom ik het eerste Caminoteken met de gele pijl tegen! Die moet ik dus volgen tot Santiago! Kom ik net aan bij de brug over de Río Leça, gaat ie open, 15 min wachten en kijken naar het grote schip dat door een loods naar binnen wordt gevaren. Het duurt niet lang of een aantal Pelgrims van allerlei nationaliteiten staat ook te wachten. Wel leuk om even ervaringen uit te wisselen. Het is weer 30 gr dus rustig aan doen. Om 13:15 uur ff uitblazen op een terrasje aan zee. Ik zie tientallen Pelgrims voorbij sjokken. Ook zij hebben het moeilijk! Ik loop nog een poosje over de plankieren vlak langs het strand. De hitte speelt me zo veel parten dat ik besluit om met de bus naar mijn eindpunt van vandaag te gaan, zo'n 3 km. Ik slaap op de camping in Lavra in een pelgrimshuisje, laten regelen door de VVV! Daar heb ik ook mijn eerste Pelgrimsmenu verorberd! Preisoep, grote lekkere soort van schnitzel en fruitsalade na voor totaal E 8,50! Nog even relaxen en dan naar bed! Ik heb het huisje voor mij alleen!