Van Porto naar Matoshinhos

Portugal, Porto

Geen gesnurk van die 5 mannen waar ik mee op de kamer sliep. Ik had voor wat privacy m'n pareo rond het bed gehangen. Helaas niet zo goed geslapen, matras was te dun voor mijn flinke lijf. Van één van de mannen op de kamer kreeg ik een potje kwark met vruchten ... Het ontbijt bestond verder uit een heerlijk vers pudding broodje en een kop "café con leche". Precies om 10:00 uur Portugese tijd was ik bij de Kathedraal om mijn Credential te kopen en kreeg ik er mijn eerste stempel in. Bloedheet al! Wat rond gekeken in Porto, mooie stad, en toen langs de Douro naar Matushinhos gewandeld. Vaak in de schaduw even gerust. Een keer naast een oude wereldreizigster. Portogese maar sprak redelijk Engels. Toen ik weer verder ging bood ze me een zelf gemaakt drankje aan met veel procenten! Dat sla je toch niet af van zo'n aardig mens! Heel lang in een park in de schaduw liggen luieren en ik was niet de enige! Lekker gedoucht in Fishtail House Hostel, waar ik ook een prima bed heb gekregen!