Terug naar Namen

België, Anseremme

Zaterdag zeer afwisselende tocht gehad van Anseremme naar Namen. Het weer liet zich niet voorspellen we hadden zon miezer gewone regen tot plenzen met onweer toe We zagen dat aankomen en precies toen alle zeilflappen waren dichtgeritst kwam het water met bakken over de boot. Eenmaal in Namen was het fantastisch zomer weer Ons aangemeld bij de capitainerie en liggeld betaald en 10Kw munten gekocht voor €5we hadden 30% van de capaciteit verbruikt voor 35 km en 6u. gevaren.
Als we niet door een Nederlander gewaarschuwd waten hadden we onze munten in een water tank automaat gegooid ipv de elektrische automaat.
Frans Thijs en Ik hebben met de Volvo xc 70 de Mercedes hybrid van Thijs op gehaald in Anseremme. Deze rit ging door een mooi en zonnig heuvel landschap van de Ardennen. Toch wel erg bijzonder om varen en auto rijden op een dag te combineren. Om 20.00 u. terug in Namen met beide auto's
Tijd om een gezellig restaurant te zoeken met TripAdvisor op 500m van de parkeerplaats vonden we een vis restaurant Ancre terre et mer een van de 5 beste De kok kwam ook persoonlijk zijn gasten vragen of alles naar wens was hetgeen wij volmondig bevestigden. We hadden diepgaand en ook zeer persoonlijke gesprekken wat de onderlinge samenhang versterkte
Reminder : tdiscussie Archeon met Thijs. Om 11u naar de Co2 en de slaapplaatsen ingedeeld. Gelukkig geen regen en prettige Temp. op dat moment.
Plan voor volgende dag doorgesproken en kwamen tot de conclusie dat Maastricht maximaal haalbaar was voor de maandag en zondag in Luik overnachten met mogelijkheid om weer een leuk restaurant zoeken.