de tocht over de Vecht

Nederland, Nederhorst Den Berg

Peter was er precies om half tien om de eerste echte dagtocht naar het zuiden te beginnen. Eerst maar koffie en appeltaart, die Peter had meegenomen.
Eieren bakken voor onderweg en de benodigde spullen voor onderweg inladen.
Om 11.05 uur waren we gereed om te vertrekken.
De bb accu was voor 97,7% geladen en de sb accu voor 91,9%. In 12 uur tijd was het met 1 stopcontact dus mogelijk om beide accu's ongeveer 60% bij te laden.
Een mooi resultaat.
Tijdens de reis willen we als het enigszins kan de walstroom niet gebruiken. Of het moet zijn bij walstroom die volledig door zonne-energie wordt gevoed. In Arkel waar de CO2-ZERO het weekend laten liggen, is dat mogelijk. Die haven is nul op de meter.

Om 16.15 waren we in Utrecht. Direct na de sluis stuurboord uit is de passantenhaven. Het was vrijdag, uitgangsavond en door de drukke kroegen inde buurt het was s'nachts zeer onrustig. Toiletten en douches waren onder de brug.

In totaal hebben we vandaag 14 mijl gevaren en slechts 17% van de accucapaciteit gebruikt. Gemiddeld hebben we 8/9 km/u gevaren. De zonnepanelen leverden slechts weinig op daar de zon zich nauwelijks liet zien.