Dag 11, Hoi An beach

Vietnam, tp. Hội An

Vandaag niet veel in de planing. We zouden naar het stand gaan. Een fietstochtje van 7km werd ons verteld. Dat doen we wel even dachten wij. Aldus gedaan. Met de papieren tomtom in de hand op pad. Het summiere bladtje bracht ons eerder in verwaring dan dat het ons dichter bij de plaats van bestemming bracht. Na 3 kruisingen waren we de weg al volledig kwijt. Gelukkig had Anja goolglemaps onlangs nog geopend en de route nog in het geheugen staan van haar smartphone. Dit hielp iets, maar niet veel. We wisten in ieder geval de richting. Al snel zaten we op een verhart weggetje tussen de rijstvelden. Het werd een geweldige fietstocht. Amper scouters geen auto's en een geweldige omgeving. Op veel plekken waren boeren aan het werk in het water tussen de rijstplanten. Op andere plekken waren mensen aan het vissen in de beekjes. Hier en daar staken koeien over die met lange touwen door de boeren door het land werden gevoerd. Het aller leukste waren de waterbuffels die verkoeling in de modder zochten. Heerlijk badderend lagen ze daar alleen of met groepen te genieten. Soms zag je alleen maar een hun grote kop met twee geweldige grote hoorns uit het water steken.
Het strand was rustig. Waarschijnlijk was dit tijdstip van de dag te warm om op het strand te gaan liggen. Wij vonden dat helemaal niet erg. Niet vechten om een bedtje, geen kuilen met rood verbrande duitsers, maar wel een heerlijk strooien parasol en bediening aan het bed. Wat wil je nog meer. De zee was rustig en bracht de nodige verkoeling, als waterbuffels hebben we hier regelmatig gebruik van gemaakt. Aan het eind van de middag, zo'n twee voor zons ondergang, onderging het strand een metamorfose. Overal kwamen vietnameesen vandaan met grote kisten en rietenmatten. Al snel werd ons duidelijk wat hiervan de bedoeling was. Hele families kwamen het strand op om daar te eten. Een leuke gewaarwording. Voor het donker sprongen wij weer op de fiets om de zelfde fantastische route terug te fietsen. De terugweg was net zo leuk als de heen reis. Gelukkig konden we geen gebruik maken van de moderne techiniek, anders hadden we al dit moois gemist. S'avonds zijn we maar weer een Hoi An old town in gelopen om daar te eten. Van dit stadje kun je maar niet genoeg van krijgen.

Tip: Visit vietnam shrap your Tomtom

Jullie genieten zo te zien. Mooie foto's en verslagen. Geniet van alles en ik kijk weer uit naar het volgende verslag.