Bezoek bij Anne-Marie en Alein

Frankrijk, Monteils

De Dinsdag helemaal vanuit Bergerac binnendoor gereden naar Annemarie. Het was nog geen 150 km. dus dat viel mee. Het was wel een hele mooie route door de Dordegne. Veel natuur en mooie dorpjes gezien.
Ook hadden we nog geluk gehad. Bij 2 grote balen stro voor op de auto gehad. We reden in een dorpje, kwam er een tractor aan met een flink volgeladen aanhanger met stro. Reed wat te hard door de bocht en 2 grote balen van een 3 a 400 kg per stuk gingen vallen. Meteen stil gaan staan en maar wachten tot ze de grond raakte. net 30 cm voor onze auto lagen ze stil. dus nog plek genoeg. zie het fotootje maar.
Bij Annemarie flink bijgebuurt. 15 jaar niet gezien. Jammer dat Job haar zoon er niet was. Deze was naar Marcel in Marokko. We hebben nog heerlijk gezwommen. Daarna lekker borrel op Franse wijze.
Om een uur of negen werd er op de gril van alles gebakken. De zus van Alein met haar man waren er ook De taalbariere was soms wat lastig maar Anne-Marie vertokte goed.
De volgende ochtend is Clemens om 8 uur gaan wandelen naar Monteils. klein gehucht met 600 inwoners. Niets te beleven. Ongeveer 1,5 uur gewandeld. Landschap was mooi en het was lekker om te lopen.
We hebben met de camper bij Anne-Marie op de inrit mogen staan. Dit was een heel leuk weerzien wat we allen er geslaagd vonden.
Tegen de middag zijn we op weg gegaan naar Lourdes