voorbereidingen TRANSEPRESS

Nederland, Skêndel

Even voorstellen, want je ziet het al aan het verslagje van het bezoek aan berlijn, dat ik niet alleen ben. mijn reismaatje in deze is Gijsje Steenbergen, we kennen elkaar al 14 of 15 jaar,
Van het sportieve, we spelen n.l. golf bij dezelfde club, in st.Oedenrode. het groeide door allerlei omstandigheden uit tot een goede vriendschap, gijsje heeft mij ontzettend geholpen met de verzorging van mijn vrouw, want van huis uit is ze altijd werkzaam geweest in een ziekenhuis in Enschede.
Toen ik dus vroeg of ze geïnteresseerd was in deze trip was haar antwoord oké, maar toch met vele vraagtekens. Ruud, haar man, vindt dit soort reizen niets en voor 2 personen te duur. dus op onderzoek uit, vandaar het berlijn verhaal.
ook nog even over mijzelf, Chris van uden, heb altijd 3 grote wensen gehad, een lange fietstocht maken.
ik kan u zeggen dat zijn er inmiddels al drie geweest.
1ste was dwars door Zwitserland, 800 km. 2e was vanaf duinkerken de kustlijn volgen en toen ben ik gestopt bij St.Malo ook ongeveer 900 km. en de 3de was vanaf st.Malo naar Roscoff en vandaar naar Orlean langs de loire, 1100 km. en het andere reisdoel was de Hurtigruten tocht, een postbootreis van Bergen naar Kirkenis in Noorwegen. GEWELDIG. en daar is gijsje ook mee geweest. Dus......
we gaan er toch steeds meer zin in krijgen, want je bent toch willekeurig met de reis bezig. er komen allerlei vragen op, welk soort geld moeten we meenemen, russisch, mongools, chinees, of kunnen we voor eenvoudige dingen, een kop koffie, pinnen. wat voor stroomsterkte is er op de trein, hoe is het weer, enz. enz.
we, zien het wel, en laten weer van ons horen, houdoe

Kei leuk doorgaan met reizen!!!!!!

Antonie Voets 2016-12-04 12:48:29

Toppie Ome Chris & Gijsje! Mocht ik nog ergens mee kunnen/moeten helpen met iets opzoeken dan hoor ik het wel! Succes verder nog!

koendenotter 2016-12-04 13:03:18

Wat een uitdaging, Chris! Als je Willy gevraagd had was ze zo mee gegaan, denk ik! Een kennis heeft de reis deze zomer gemaakt, fantastisch! Geniet ervan , samen met Gijsje!

Harrie Vos 2016-12-04 13:11:24

Chris en Gijsje, in alle bewondering volg ik jullie reisverhalen. Prachtig om mme te migen lezen. Chris, pas je op heee op mijn schoonmoeder? Lieve groet Parviz

Parviz 2016-12-04 15:55:42

Hoi Chris en Gijsje De voorbereiding is al een heel gebeuren op zich succes er mee! Groetjes de Maaskanters.

Annie de laat 2016-12-04 16:32:18

Dit gaat helemaal goed komen 👍.

Frans 2016-12-04 17:16:58

Hoi Gijsje, zo zie ik je nog eens, je ziet er stralend uit. Geniet ze samen, Chris hartelijke groeten, wat leuk om op deze manier nog iets van jullie te horen. Goed vervolg van de reis gewenst, ook van Wim. Doei. Surprise met de Sint.

Willemien Cooijmans 2016-12-04 17:25:12

Het reis dagboek ziet er super gaaf uit.veel plezier beiden met de voorbereidingen!

Louis 2016-12-04 19:34:10

super mooi veel succes ad

ad van gestel 2016-12-04 20:39:33

Dat gaat een prachtige reis worden Gijsje en Chris.....ik blijf jullie volgen.

Marijke 2016-12-05 13:03:00

Grote bewondering voor jullie! Stik jaloers, maar hoop dat dit een prachtige reis gaat worden. Wij vangen Ruud op de maandag ochtend wel op! Liefs; Rietje

Riet 2016-12-05 19:43:58

Heel veel plezier en een zeer mooie en prettige reis buurman. Uiteraard geldt dit ook voor jou Gijsje. Wij hopen er nog veel van te lezen.

Thil en Rien Meulenbroek 2016-12-06 11:16:42

Hallo Gijsje en Chris, Wat een mooie plannen. Ik ga jullie volgen hoor, ben heel benieuwd hoe de reis zal verlopen en wat jullie gaan meemaken. Wanneer gaan jullie vertrekken?