Prachtige tocht

Canada, Jaspar Park

19 juni vandaag richting Jaspar Park eerst een parkkaart voor 4 dagen gekocht, kunnen we alle nationale parken bezoeken. Eerste stop is bij Bow Lake, kristalhelder water. Bij de trading shop heeft Fred bontmutsen gepast, helaas wel wat duur voor carnaval😜, koffiegedronken en bij de auto een broodje uit het vuistje gegeten. Door naar Bow Summit vandaaruit zien we Peyto Lake liggen, sprookjes achtig mooi zo blauw. We rijden door naar Saskatchewan River Crossing, het water staat erg laag. Even overleggen aan de picknick tafel wat we gaan doen, terug richting Golden of door naar de Columbia Icefield, we besluiten voor het laatste alleen we gaan niet mee met een bus de gletsjer op, keiduur en erg massaal. De weg er naar toe is indrukwekkend, wat is een mens nietig. Na een korte fotostop terug naar het hotel is nog 2,5 uur rijden. Onderweg staan er een stel auto's stil langs de kant van de weg, wij natuurlijk ook, zit een zwarte beer in de bosjes, we kunnen hem zien bewegen, maar een foto lukt helaas niet. In golden gegeten, toen ik om een witte martini vroeg, wist men al wie ik was, bij een vorig restaurant hadden ze hierover gesproken, die gekke toerist die alleen martine wilde zonder ginn of wodka. Terug naar et hotel, Coen valt bijna direct in slaap, het valt niet mee prive chauffeur voor 3 50+ers te zijn.

En wat een enorme mooie reis is het toch door Canada heen en langs de Rocky's. Zeker omdat we inmiddels een van nature ontstane taakverdeling hebben gekregen: -Coen is onze privé chauffeur zodat we alleen maar achterover hoeven te zitten en naar al dat langskomende mooie natuurschoon kunnen kijken -Lilian 'die Mama' zorgt voor de mooi uitgestippelde routes en dat we op tijd aan de picknicktafels met onze etenswaren zitten -Fred maakt de prachtigste foto's van de natuur met de fotocamera. Jammer dat we ze niet direct van het SDschijfje af kunnen halen -meself is voor de mooie natuurfoto's maar dan met iemand van ons 4tjes erop. Van de selfies dus😁 Wij genieten nog ff lekker door💋🍀💗