met de backpackers op stap & hoe gaat de thesis nou echt?

Ecuador, Baños

Joehoe, hier weer een nieuwe blog!
Nog steeds ontzettend leuk dat ik mijn trouwe volgers heb die nog steeds enthousiast reageren bij een nieuwe blog.
Ik begin bij mijn leuke weekend en vertel daarna wat over de gang van zaken met mijn thesis.
Vorige week heb ik een mega sociale week gehad, veel mensen leren kennen en mee op stap geweest.
De woensdag ben ik met Holly (die ik ontmoet heb in de Jungle) en Daphne naar de salsa party gegaan in de town. Hier zijn we uiteindelijk met een groep van 10 heen geweest, dit was een groep die bestond uit allemaal backpackers om samen een feestje te bouwen wiehoe! De salsa party was ontzettend gaaf, ik heb er vooral van geleerd niet teveel biertjes bij te drinken. Waarom? Omdat ze hier niet bang zijn je zo'n 50x rond te draaien in een minuut. Godzijdank kan ik dansen, waardoor ik meer en meer kon leren in de salsa. Op een moment voelde ik me net Baby van Dirty Dancing, ik was aan het dansen en in een keer werd er een kring gevormd om ons heen en stond ik even mijn hollandse dansmoves te showen. En manman wat was ik een blij ei toen ik complimenten kreeg van de locals hier, ik bedoel die mensen bewegen als spagetti sliertjes hiero en ik voel me er een soort betonnen deur bij hahaha.
Maargoed, na een leuke leuke avond zijn we de dag erna met Francy opstap geweest omdat dit haar laatste avond was! Francy is een Duitse student waar ik meerdere dagen mee heb gelunched of koffie heb gedronken.
Nou, smiddags gelunched met Holly en besproken dat we naar Banos gaan met Nick (nick is een backpacker die we ook ontmoet hebben in het hostel van Holly). Vrijdagochtend, met ons vieren de bus in en op naar Banos.
In banos aangekomen werd onze groep gelijk uitgebreid omdat we ons leuke Canadeese koppel weer tegenkwamen en nog zo'n 4 andere bekende van de stapavond!
We hebben gezellige biertjes gedronken, beetje getwerkt, karaoke gezongen, nog meer gedanst, en vooral heel veel kaartspelletjes gedaan. Mijn lieve meiden, ik heb zoveel nieuwe leuke spelletjes voor onze avondjes wiehoe! De dag erna wilde we gaan mountainbiken in het gebied, het enige wat ik er van kan zeggen is "it would be fun they said..." bloody hell, het heeft alleen maar geregend. We begonnen droog, en na 3 minuten op die fiets barste de tranen van een of ander monster uit de lucht op ons. De tocht was overigens om 'the beautiful cascada's te zien'. Nou de enige waterval die ik heb gespot was de waterval die ik creëerde in mijn eigen gezicht door de regen. Ondertussen deed ik mee aan de wet tshirt contest aangezien ik mijn witte shirt droeg. Ook een leuk detail, het eindpunt was de grote waterval waar je ook nog is voor moest betalen. Instead of de waterval te spotten, zijn we lasagna (JAAA EINDELIJK WEER PASTA) gaan eten en hebben we vuur gezocht om op te warmen.
Nou verder hebben we dit weekend vooral heel veel gechillt en samen gezeten. En wat is dat toch geweldig om samen met backpackers op pad te zijn, er zijn zoveel dezelfde interesses en alles is 'oké'. Je merkt echt dat het contact zo makkelijk gaat als je met je rugzakje oploopt. Altijd groeten en je bent binnen no time in contact. Awesome. Oh en ik voelde me toch een partijtje een kneus, de mensen met wie ik was die spreken allemaal Engels als hun moedertaal. Ik dus niet, en manman wat heb ik veel nieuwe dingen geleerd. En als ik moe ben, dan vervormen mijn zinnen echt compleet naar Spaans, Engels en Dutch. Hilarisch voor de andere en ook wel voor mezelf moet ik zeggen.
Nou, helaas zijn al mijn toffe dudes vertrokken richting Colombia, Peru of Bolivia. En Daphne mijn lieve zusje gaat morgenavond richting Canada... Britt zal Britt niet zijn als ze alweer een nieuwe maat heeft gevonden die hier werkt voor een halfjaar dus jeeeeeej nieuwe contacten!

Oke, nu even over mijn thesis aangezien dat de reden is waarom ik hier zit.
De meeste weten het al wel, maar de verwachtingen zijn niet helemaal hoe ik ze gevormd had in mijn hoofdje in Nederland. Dit is een factor van miscommunicatie, en cultuurverschillen geweest. Ik had in mijn hoof dat het centrum waar ik terecht zou komen zou weten van mijn komst, maar dit was niet zo. De communicatie tussen de contactpersonen mij en wat dan ook is dus niet helemaal 100% gegaan. Is dit klagen, nee. Dit is een kwestie van creatief nadenken en zoeken naar manieren hoe ik alsnog mijn thesis kan doen hier. Vooral het verkrijgen van genoeg data, dus ik heb nog een paar weekjes om me daar goed op te richten.
Geef ik iemand hier de schuld van, ben ik boos? Nee, het is het risico van avontuur willen in combinatie met reizen en je school. Leerpunt dat ik ontzettend geniet van verplaatsen in een land en dat wil doen zonder verplichten van mijn thesis. Maar nogmaals, Britt zal Britt niet zijn als ik gewoon doorzet en kijk wat ik kan ontdekken. Ik ga me nu meer focussen op de kiddies om zo meer speelruimte te creëren voor mezelf en voor mijn vak. Daarbij een onderzoek blijft een onderzoek, dus hier kan ook uitkomen dat het vak geen meerwaarde heeft voor de sociale cohesie rondom het parque.

Ondertussen heb ik het gevoel alsof ik hier al twee maanden zit terwijl dit pas 5 weken is. En ja, ik begin nu wel dingetjes te missen. CHOCOLAAAAAAA, mama's lasagna, papa's koffie, en de aandacht van me lieve zuskes en broers! EN GUUS!!!! En natuurlijk mijn lieve vriendinnetjes en vrienden, wat vind ik het toch fijn als jullie me filmpjes, lieve appjes en foto's sturen! Ik kreeg zelfs een filmpje van mijn lieve vrienden die op een festival waren, met dat ze me miste en aan me dachten. Nou dan zit ik hier even met een bigsmile en brok in me keel. Het heeft lang geduurd, maar wat heb ik toch een fijne omgeving gecreëerd voor mezelf, en prachtige mensen om me heen!

Nou, ik kom snel weer met een nieuwe blog. En nogmaals, als er weer vragen zijn stel ze!
DOEEEEEEEEEI lieve mensen!

Ben trots op je! Een super ervaring waar je van geniet en waar je al zoveel mee hebt gemaakt wat je nooit zult vergeten. Blijf genieten en dan is er straks weer alle tijd om te knuffelen en aandacht te krijgen van je zus ☺️

Lynn 2016-06-01 09:21:10

Super tof wat je daar allemaal doet! En ditch dat witte T-shirt eens lieve krul haha 😂 Veel plezier de rest van de week en doorzetten ❤️❤️

Suus 2016-06-01 10:51:18

Het is weer leuk om te lezen kleine! Als je terug bent eerst een jaar in NL blijven hoor!! ;)

Joyja 2016-06-01 11:16:58

Te gek wat je allemaal meemaakt Britt! Ik lees het met veel plezier. Ohja... Ik sluit me wel aan bij je oudste zus 😉 😘

Tom 2016-06-01 11:38:30

Inderdaad weer super om te lezen! Liefs en geniet 😘

Jacqueline 2016-06-02 18:57:15

Weer goed om te lezen dat je geniet! Zolang je alleen nog maar mijn lasagne mist.......😪 De kleur wit staat je ook niet, last staan als het nat wordt, 😉heb ik al vaker gezegd, troel. Hopelijk levert je onderzoek nog wel wat op waar je wat mee kan.

Pieternel oftewel mama 2016-06-02 20:46:56

Hoi Britt fijn dat het goed gaat en dat je bent gaan mountainbiken hier krijg ik je nooit op de fiets en moet je altijd onze auto anders wordt je nat. Kun je nu ook vergeten! Heb Lara en haar moeder laatst nog in het ziekenhuis gesproken, moeder vond het ook veel te lang duren toen ze in Afrika zat. En was blij dat ze weer thuis was. Ik zal dat ook zijn, als je er weer gewoon in Nederland bent. Maar geniet van nu je er nog daar bent

berry 2016-06-02 21:14:14

Lekker verslag weer Britt. Wat zijn er dan toch veel jongelui zoals jij de wereld aan t rondreizen he?! Als je alles zo leest is t hier in Nederland wel heeeel saaiiiiii. Geniet ervan meissie. xx

Dorien 2016-06-02 23:01:40

Hey Britt, Leuk je gstr even te hebben gezien/gesproken bij opa's verjaardag! Veel plezier met socializen. En misschien kom jij ook wel als een spaghetti sliertje terug.