Dag 13 en 14 Ubud

Indonesië, Ubud

Dag 14
Vanmorgen met de Ferry van Java naar Bali gevaren. Ook een belevenis, oude ferry, veel stroming en hoge golven. Bus stond krap tussen 2 vrachtwagens in. Als de boot wiebelde kwamen ze eng dicht bijelkaar en wij moesten er tussendoor lopen. Boven op dek was er uiteraard eten te koop en je raad het nooit Karaoke. Dat hebben wij natuurlijk niet gedaan, we hebben lekker buiten gezeten.

Op Bali zie je gelijk verschil met Java. Op Bali staan veel mooie grote beelden en Tempels. Elk huis heeft ook een eigen (mini) tempel in hun tuin.
Na ongeveer 3 uur bereiken we Ubud en ons nieuwe hotel voor 2 dagen. En wat voor hotel, practig gelegen 5* en wij hebben heus hemelbed :)

Na zwemmen en paar cocktails in de zwembadbar (bar in zwembad je barkruk ook) zijn we gaan uit eten. Wij zijn met ander gezin (Lida Harold, Robin en Christy) terecht gekomen in Lotus restaurant. Vanuit restaurant hadden we uitzicht op prachtige Balinese dansvoorstelling met Gamelan muziek. Was erg gezellig en hier hadden ze wijn, die hadden we op java niet gevonden :).

Morgen vroeg op, dan gaan we fietsen...

Dag 14
Wakeup call van 6.45, we lagen nog in coma, maar we hebben er zin in.
Om 8.00 rijden we met 2 busjes vanuit Ubud de bergen in, het is een mooie tocht. Veel tempels en rijstvelden.
1 uur later drinken we koffie bij mooi uitzichtrestaurant boven op de berg tegenover een vulkaan met 3 kraters. We vervolgen onze weg en bij aankomst zoekt iedereen fiets en helm uit.
Na geen uitleg over remmen en versnellingen :( vertrekken we gelijk. Hoewel er is gezegd dat het geen wedstrijd is er onderweg gestopt mag worden om een foto te maken, vertrekt de groep op hoog tempo. Natuurlijk kun je op eigen tempo rijden, maar als verschil zo groot is voel je je toch lullig. Anyway ik kwam niet voor het fietsen maar om de omgeving en de prachtige natuur in mij op te nemen. Traject was 95% downhill dus echt fietsen was het niet. Maar wat was het een mooie tocht, ik heb veel foto,s gemaakt en de groep weinig gezien ( alleen bij de vaste stoppunten)
Na ongeveer 2 uur (25 km) was het vaste traject afgelopen. Voor de ervaren fietsers was er nog een verlenging van 30 minuten, maar dan omhoog ipv naar beneden. Meeste mannen en jeugd deden mee, dus ik kon niet achterblijven natuurlijk.
Cissy Lisanne en Mauri deden niet mee, dus wat had ik te verliezen.
Maar ohhh wat viel dat tegen. Binnen 2 minuten zat ik. Samen met Harold achterin, dat schakelen systeem werkte op mijn fiets niet lekker en mijn conditie viel mij toch even tegen. Ik ging echt stuk op sommige stukken (stijller). Harold ging met zijn dochter fietsen, dus zat ik alleen. En ik was kapot, op dat moment vraag je je af voor wie doe ik dit, is dit leuk, waarom......
Dus als de volgende stijle helling in zicht komt en je hoort de bezemwagen achter je, denk je....
Fuck-It ik heb vakantie, als ik het al zou halen wordt ik zeker laatste. Ik ben dus gestopt vlak voordat we op de helft waren.
Voordeel van mijn poging is wel dat ik diep respect heb voor iedereen die dit wel gehaald heeft.

Bij de finisch was een mooi restaurant met wederom prachtig uitzicht en onbeperkt water ( voor de helden :)).
We hebben daar lekker lunch gehad en toen terug naar hotel.

Uiteraard eerst douchen en kids zwemmen. Cis en ik hadden een Balinese Twin Massage geboekt. Begon met een liefdevolle voetwas
ritueel en daarna naar ruimte met 2 massage tafels. Tegelijkertijd werden wij 60 minuten heerlijk gemasseerd. Na afloop nog een thee ritueeltje, hammmmmm helemaal zen waren we.
Mauri en haar vriendin Kristi wouden ook dus die na ons.
Prachtig om die kleine lijfjes relaxed op de tafel te zien liggen en te vertrouwen op hetgeen dat komen gaat :) Ze vonden het heerlijk.

Eind van de middag eindelijk tijd om te winkelen in Ubud. We hadden om 19.30 afgesproken met de gehele groep wat te gaan eten.
Kids zitten aan tafel van tien, ouders meestal ook (opa en oma, eten vaak alleen elders).
Mannen zitten bijelkaar en vrouwen uiteraard ook, bij de kids is dit gemixed :). Na heerlijke maaltijd en de nodige Bintang en wijn nemen we 3 taxi busjes naar hotel (kosten 3 euro per 8 pers)

Beginnen nu toch tikkeltje jaloers te worden, proeven weer de Balinese sfeer en oh wat is het toch mooi!!! Ben je afgevallen Bram, (foto bij fiets) .

Harry en Lily 2014-08-07 12:18:10

eindelijk hebben we de link weer voor het leuke verslag, we moeten nog even bijlezen maar het fietsavontuur op Bali klinkt uitdagend ;-) Ook hier wat lichte jaloezie als we dit allemaal lezen vanachter bureau op kantoor! Geniet nog even in Seminyak van de luxe en van Bali. liefs van ons