Aankomst en eerste dag behandelen

Dominicaanse Republiek, Puerto Plata

Na een lange reis gisteren, zijn we eindelijk op de plek van bestemming aangekomen. De overstap in Santo Domingo naar Puerto Plata duurde wat langer dan verwacht, waardoor de reis bij elkaar ongeveer zo'n 18 uur duurde voordat wij Dream View Estate bereikt hadden. Maar dat was het allemaal waard, want wat een prachtige plek is het hier! Dream View Estate ligt iets buiten Puerto Plata, bereikbaar via een onverharde weg naar boven. Sowieso al een uitdaging om te bereiken. Eenmaal aangekomen, hadden Cristina en Frans heerlijk voor ons gekookt. Na het eten hebben we kort een plan bedacht voor de volgende dag en zijn we meteen daarna gaan slapen want iedereen was bekaf.
De volgende dag zaten wij om 7.00 u aan het ontbijt. Daarna zijn we via een hobbelig pad naar het schooltje (Juan Hurtado in Loma de Bestia, rug van het beest) gelopen waar we die dag hebben gewerkt. Dit pad had prachtige uitzichten en ging dwars door de jungle. Na een halfuur bereikten we de school. Heel veel kinderen moeten iedere dag zover naar school lopen in de hitte, kun je nagaan. Na een wat chaotisch begin, met veel spullen bij elkaar zoeken, had iedereen op een gegeven moment de smaak te pakken en waren we flink aan het behandelen. We hebben op 3 uitgeklapte stoelen gewerkt in tweetallen, waarbij we elkaar steeds afwisselden. We zagen veel lieve en goed te behandelen kinderen, ze werkten allemaal goed mee.Om 15.00 u zijn we weer teruggelopen en hebben meteen een frisse duik in het zwembad gedaan, daar waren we aan toe! Daarna zijn we naar Puerto Plata gegaan en zijn we lekker met zijn allen uit eten geweest. Daar hebben we de dag geëvalueerd. Na het eten heeft een groepje flink boodschappen ingeslagen, zodat we de volgende dag flink vooruit kunnen. Dit was gisteren, morgen schrijf ik een verhaaltje over vandaag (5 feb). Helaas kan ik niet zoveel foto's uploaden, omdat het geheugen te weinig is. Hopelijk lukt later meer!

Wauw! Wat is het daar prachtig! En wat doen jullie dankbaar werk!

Jantine 2019-02-06 09:19:01

Klinkt leuk! Wat een dankbaar werk inderdaad! Geniet ervan, groeten aan iedereen daar

Pieter 2019-02-06 10:35:35

Wat een mooi verslag en foto's Lisette. Echt super om te lezen!

Nienke 2019-02-06 16:53:37

Met veel plezier lees ik je verslag. Helaas ben ik er dit jaar niet bijšŸ˜¢. Na 7x als vrijwilliger gewerkt te hebben weet ik precies hoe het jullie vergaat, de indrukken, het harde werken etc. Volgende week de school in Punta Rucia... daar had ik bij willen zijn. Geniet van alles. En ga door met verslagen maken .

Nicolette Hooijschuur 2019-02-06 18:58:11

Gracias voor het verslag vanuit Puerto Plata. Zo krijgen we een aardig beeld van de werksituatie. Maar goed dat jullie elkaar afwisselen. Het lijkt me geen gemakkelijke houding om in de mondjes te kijken. Gelukkig na de inspanning enige ontspanning. Ben benieuwd wat de komende dagen weer brengt.