Maleisie deel 2

Maleisië, Kuala Lumpur

De perhentian eilanden, wat een plaatje! De plek waar we het allerlangste van onze reis tot nu toe zijn gebleven, twee weken maar liefst! Op dit eiland hebben we Claudia haar verjaardag in stijl gevierd, zon, zee , strand, flesje wijn en een heerlijk visje van de bbq. Het eiland was niet groot, geen gemotoriseerde voertuigen maar wel junglepaden, waar we weer flink wat kilometertjes op onze slippertjes op hebben gemaakt. Deze junglepaden waren voor de meeste mensen te spannend en hierdoor was het doel van het wandelen des te leuker, namelijk kleine privestrandjes:). Af en toe kregen we eens bezoek van een mega hagedis waarvan sommige wel meer dan 1.5 meter lang!

Na de perhentian eilanden zijn we weer naar het vasteland gegaan, naar Malacca, DE stad waar je heerlijk maleisisch eten zou moeten kunnen scoren op de markt, we vonden dit alleen een beetje opgeblazen. Éen straat wordt in het weekend volgestuwd met kraampjes én Chinezen. En zoals we na 6 maanden Azië inmiddels weten komen deze nooit alleen... We hebben op de markt voornamelijk genoten van heerlijke zoetigheden wat allemaal met rijst gemaakt wordt. Malacca is in een heel ver verleden in handen geweest van de Nederlanders. Dit was nog te zien met onder andere het oude 'stadhuys' en graven van Nederlanders, met de tekst ook in het Nederlands zoals 'hieronder legt' wel bijzonder om te zien zo ver van Nederland af... Verder was de stad nog niet zo heel lang op de werelderfgoedlijst van Unesco maar al wel één grote kermisattractie, leuk dus voor 1 keer.

Na Malacca zijn we weer eens naar de hoofstad Kuala Lumpur vertrokken om vanuit hieruit het vliegtuig te nemen naar Indonesië. Tijdens ons verblijf in Kuala Lumpur was het begin van de ramadan. We hadden gelezen dat het er niet zo moeilijk moest zijn om eten te krijgen overdags, in verband met de vele verschillende nationaliteiten in de stad, dit zal wel anders worden als we straks in Indonesië zijn.. De tweede avond van de ramadan zaten we te eten bij een Indiër waar we, nadat wij ons eten al bijna ophadden(oeps), ontdekten dat 70 man zat te wachten met eten en drinken voor hun neus totdat het gebed afgelopen was.. aldoende leert men zeggen ze toch! Voortaan maar even wachten tot kwart voor 8 met eten. Bij de Indiër hebben we ook onze laatste cheese naan op, welke we, na verslaaft geraakt te zijn, zullen missen.

We hebben ook een bezoekje gebracht aan een grote versmarkt waar de restaurants hun last minute spullen halen. Het was wel weer een spannende markt met verse koeienkoppen, huiden of levende vissen op de droge tafels maar ook het lekkerste fruit zoals bergen met mango's.(mmmm...) Ook zijn we op dé zogenaamde foodstraat geweest... dit was alleen een behoorlijke teleurstelling want aangezien we het al hadden gelezen dat de prijzen iets hoger dan gemiddeld lagen, was 3 x meer toch wel schrikken ofwel €5.00 voor een bordje noodles waar je normaal zo'n €1.00 tot €2.00 voor betaald.;)

Kuala Lumpur heeft echt midden in de stad een geweldig mooi en groot stadspark wat zeer geliefd is voor de bruidsfoto's, hier hebben we dan ook heerlijk een tijdje de meest bijzondere bruidsjurken, foto's en pakken gekeken. Net zoals we genoten hebben van de selfiemakende Chinese toeristen bij de beroemde Petronas Twintowers van Kuala Lumpur.

Na Kuala Lumpur gaan wij verder naar onze volgende bestemming; Sumatra. Wij zijn erg benieuwd hoe wij hier de ramadan zullen ervaren waar 90% moslim is. Dat wordt maar meevasten dan.

Ook aan onze heerlijke reis zal uiteindelijk na 8 maanden een eind komen, we zullen namelijk over 5 weekjes terugkomen naar Nederland. Op 2 augustus zullen we weer voet op Nederlandse bodem zetten.

Helaas kunnen wij totdat we thuis zijn geen foto's meer (van de camera) uploaden omdat de tablet jammer genoeg gesneuveld is...

Jammer dat we de mooie foto's nu moeten missen, die houden we tegoed ! Wat een mooie ervaring om de ramadan zo vanuit de oorsprong mee te beleven. Wij gaan straks al de leuke verhalen en mooie foto's van zover wel missen, maar zijn ook wel heel blij dat we nu kunnen gaan "aftellen " tot jullie thuiskomst. Liefs van ons

Henny en Ben 2016-06-22 13:48:25

Het was weer leuk om te lezen ,wat gaar het snel de tijd nog 5 weken en dan weer thuis zal wel even wennen worden . Nou geniet nog van jullie 5 weken veel plezier

Joke Baars 2016-06-22 14:58:05

Super weer!!!! Geniet nog van jullie laatste weken💋💋

Marja den Outer 2016-06-22 17:21:59

Super leuk verhaal! Jammer van de foto's, maar die houden we tegemoet! Geniet nog lekker van de laatste weken en we kunnen niet wachten tot jullie terug zijn! Dikke kus van ons

Laura&Martijn&Hailey 2016-06-22 20:55:27

Het is dan bijna zover.. Nog even wachten en je bent weer terug!! Heb er zin in!! Geniet nog even van jullie reis, jammer van de foto's maar dit komt zeker goed. Dikke Kus tot snel!!