Thaise Eilanden

Thailand, Ko Tao

De laatste drie weken zijn ook weer voorbij gevlogen. Om onze reis nog even in alle rust af te sluiten, hadden we gekozen voor een paar weken strand. Dit begonnen we op Koh Samui, waar we een klein weekje van de zon hebben genoten. Hierna zijn we door gegaan naar Koh Tao, waar we niet meer weg kwamen. In ons eigen bungalowtje konden we elke ochtend zo het strand oprollen en van de zon en de zee genieten. Het sfeertje op het eiland was heerlijk, relaxed en we hoefden helemaal niets.

Om toch nog een beetje het gevoel te hebben dat ik iets gedaan had, heb ik in de laatste week nog mijn duikbrevet gehaald. Er waren honderden duikscholen om uit te kiezen, maar uiteindelijk ga je dan toch maar voor een met een leuke naam: Roctopus. Dit bleek geen verkeerde keuze te zijn, want het was hardstikke leuk en gezellig! Ook bleek mijn duikinstructeur te volleyballen, waardoor we konden aansluiten bij een 'training' en we daarna ook mee mochten doen aan het Koh Tao annual tournament (dat dit jaar voor het eerst werd gehouden..). Dit was erg leuk, maar in de laatste set moesten we het zonder Anouk verder doen, omdat die haar enkel had gekneusd op het oneven grasveldje.

Gelukkig werden we goed verzorgd en kwam Poli (een teamgenoot) zelfs met krukken aanzetten. Met Karen als invaller voor Anouk hebben we uiteindelijk nog de tweede plek weten te bemachtigen!

Nu zat het er dan toch wel echt op en moesten we ons weer richting Bangkok begeven om terug te vliegen naar een koud en nat Nederland.