Whow

Verenigde Staten, Grand Canyon village

De Red Rocks van Sedona hebben we achter ons gelaten op weg naar het volgende doel: Grand Canyon. Om uit de Oak Creek Canyon (daar ligt Sedona in) te komen hebben we de 76A genomen, een prachtige winding road waar je zelfs met een Harley een prachtig stukje kunt sturen!!!! De weg brengt je van een hoogte van zo’n 3000 ft naar de 8000 ft van het Colorado plateau!

Eenmaal op het Colorado platform volgden we een prachtige route, met een enorme weidsheid, die moeilijk in een foto te vangen is. Na een stop in Flagstaff, bij Walmart en Bas’has’(waar ze zowaar vegetarisch “materiaal” hadden!) met een volgeladen camper verder op weg. Bij de ingang van het Grand Canyon National Park zagen we dat de camping met hook up (dwz met water en stroomaansluiting) al vol was. Dus, òp naar de naastgelegen Mather Campgrounds. Enig nadeel is, dat we niet op de computer kunnen werken en er ook geen WIFI is. Vandaar dat deze aflevering van het avontuur van “Anne & Marinka in Amerika” een dagje later komt. Maar, dat maakt onze lezers alleen maar hongeriger! We hebben een prima plek, op een vers geasfalteerd plaatsje…káársrecht!;-)

Na een lunch aan onze eigen picknicktafel de rugtassen gevuld, de wandelschoenen aan, zonnebrandmiddel gesmeerd (zon! En op 2100m hoogte, dus smeren) zonnebrillen op en naar de bushalte. Het is hier prima geregeld: er rijden gratis shuttle bussen, die je naar elk gewenst uitkijkpunt brengen. Wij kozen ervoor, sportief als zij zijn, om een deel van de route te gaan wandelen en stapten na enkele haltes uit. En…dan zie je ze….de enorme, door de natuur uitgehouwen wolkenkrabbers, van rode en andere kleuren gesteente, allemaal met een dakterras (de bovenkant van de Grand Canyon is zo recht dat je er een liniaal langs kunt leggen) Peilloze dieptes en de Colorado rivier die op enkele plaatsen in die diepten zichtbaar is. En dan denk je “WHOW!”, heel on-Hollands, we raken al aardig ingeburgerd;-) Woorden schieten sowieso te kort, in welke taal dan ook, om te omschrijven wat je ervan vindt of bij voelt. Je voelt je nietig en de grootsheid maakt je even stil….
We hebben verschillende stukken van de trail gewandeld en op elk uitzichtpunt of ander deel van de route, zou je wel 50 foto’s kunnen maken. Zo mooi!!! De zonsondergang hebben we meegemaakt, op Mohave Point, waar je het veranderen van kleur en schaduw goed kon zien en fotograferen.

Na deze mooie ervaring met de shuttlebus terug naar de camping. De temperatuur loopt hier aan vanaf het begin van de avond al aardig terug. Wij waren blij met onze meegenomen shirts met lange mouwen en jasjes. Na enig speurwerk in het donker, hadden we ons huisje op wielen gevonden. En daar zitten wij nu, de foto’s worden op de computer gezet, het tekstje in Word geschreven en daarna een maaltijd maken. Dat wordt vandaag: tortilla’s met gehakt en groenten, salsa en tomatensla, guacamole en tortilla chips…Yammie!

Whow! Dat klinkt fantastisch! Ben ook blij iets van jullie te horen, want ik was al bang dat jullie al abseilend in een spelonk waren gevallen! Wat een leuke vakantie zeg! Nu nog even die foto's posten, want ik ben heeel benieuwd!

Berber 2010-09-26 00:57:42

We zijn net gearriveerd op de camping van Monument Valley, gerund door de Navajo indianen, midden tussen de "John Wayne" rotsen. Wifi is wel heel erg traag hier en foto's posten is a bit of a problem. Nog ff geduld

AnneMarinka 2010-09-26 01:04:27

echt mooi om het zo te volgen hoor !! Ik ben ook blij te lezen dat jullie nu alles op je gemak kunnen doen, want je moet nl wel een VAKANTIE gevoel hebben ! Mooie foto´s !

marike 2010-09-26 07:28:29

Hi mama en Anne, ziet er cool, awesome and unbelievable uit! X