Grey Mare's Tail waterfall

Verenigd Koninkrijk, Jedburgh

Vandaag weer opweg. Omdat we iets meer dagen hadden dan we hadden gepland... We rijden op deze Schotse wegen toch wel iets harder dan we dachten.... Besloten we via een omweg naar Edinburgh te gaan. In het 1001 mooie natuurwonderenboekje van Anne stond de Grey Mare's Tail Falls. Nu dachten we deze al te hebben bewonderd, maar dat bleken andere Grey Mare watervallen te zijn. Dus hop in de auto en op weg. Bij de waterfalls aangekomen de auto uit en de tocht naar het begin van de waterval lopen en bekijken. Al hoewel... waterval... Het waren meer iets van 10 watervallen op een rij en aan het begin leek geen eind te komen! Of uh... Naja het begin (of het einde) kwam maar niet in zicht en omdat Anne's opengelopen blaren van de Ben Nevis, Lost Valley of Glencoe, Loch Lomond en alle andere kleine wandeltochten toch echt weer begonnen te bloeden, was Guus zo lief om toch maar om te keren.

Wel stonden we nog in twijfel om een geitenlammetje die door de waterval gescheiden was van zijn moeder te herenigen met zijn moeder. (de meest spectaculaire oplossingen met touwloopbruggen werden al bedacht) Tot onze kleine geitenlam opeens vlakbij (lees 10 cm NAAST) de waterval een klein stukje heerlijk groen gras spotte en besloot om toch maar even te eten voordat hij zich herenigde met zijn moeder (die ondertussen ook maar een lekker stukje grasland ging opzoeken) En wij met een geruster hart onze tocht naar beneden voortzette.
Hierna doorgereden naar Melrose om bij Melrose Place een overnachting te regelen. Maar zoals de seriekenners onder ons de bewoners vast nog wel weten te herinneren. Ook wij waren hier als "outsiders" met onze hippe zuurstokroze autocamper niet welkom. Nee, nee, in ons regelement staat duidelijk dat je niet in je auto mag slapen... Maarrrr hier hebben we 5 campings "in de buurt" die niet zo zeikerig zijn als ons regelement (toch wel mooi dat ze zichzelf ook kieskeurig vonden). Dus hup doorrijden naar Jedburgh om daar op de derde camping een plekje te weten te bemachtigen.
Het bleek Bank Holiday weekend te zijn en dus was de camping bomvol met 2 grote Engelse families. Maar goed, wij konden onze camperauto gewoon tussen de tenten kwijt en dit was geen probleem.

Als ik het goed onthouden heb kwam het er zo ongeveer op neer dat een paar dagen langer blijven toch goedkoper was?! In ieder geval kwam het natuurwonderboekje toch goed van pas want watervallen zijn toch altijd erg indrukwekkend, maar dat kunnen blaren ook zijn. Dan maar gewoon zonder veel klimmen genieten van het vallende water en natuurlijk van het geitenlam. Wie wil er nu geen zuurstokroze bus op zijn camping hebben staan. Daar begrijp ik helemaal niets van, gelukkig is het toch nog goed gekomen.