Mountainbiken en Loch Lomond

Verenigd Koninkrijk, Gartocharn

Vandaag zijn we van Glencoe vertrokken richting Loch Lomond.
Maar voordat we daar waren, hebben we eerst even een tussenstop gemaakt bij de Glencoe mountainresort waar we dan eindelijk een mountainbike konden huren. De optie was de zwarte down hill route of de wat "makkelijkere" rode down hill route. De verhuurder gaf wel aan dat enige downhill ervaring wel gewenst was. Omdat we dachten dat de "bergen" van Bergschenhoek, Bergen op Zoom en Dorst wel niet mee zouden tellen vroegen we of er misschien niet nog een andere route in de buurt was die niet heel erg downhill was. Gelukkig was die er (en de verhuurder keek ook wat blijer toen wij dit voorstelde) dus hop op de fiets en fietsen maar! Anne had haar GPS apparaat meegenomen, dus de "precieze" route kan worden gezien op deze site: http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=4126413

Hierna hebben we een cheeseburgertje gegeten en daarna doorgereden naar Loch Lomond. Een van de mooiste meren van Schotland (maar dat zeggen ze over alle meren lijkt wel....) en een camping opgezocht. Hier nog een wandeling gemaakt naar het Loch en 's avonds lekker genoten van noodles.

Wat gezellig om nu een beschrijving van een dag te kunnen lezen en wat leuk voor jullie dat jullie eindelijk een mountainbike konden huren en een een "passende" route konden rijden. Het lijkt me dat je na al dat geloop graag eens een keer iets anders wilden. Na alle lochs die jullie gezien hebben, hebben jullie in je gedachte vast zelf een bepaald loch als mooiste. We zijn benieuwd naar de vast fraaie foto's voor een vergelijkend onderzoek.