Day 4

Verenigd Koninkrijk, Canterbury

With that in thought, I will write this day in English ;)
Ehh nou laat maar zitten, voordat jullie er achter komen dat mijn Engelse schrijfvaardigheid niet zo toppie is....
(al hoewel ik wist dan weer wel hoe je leprachaun schreef)

We hebben vanonchtend les gehad over past perfect simple, past simple and other tijdsnamen. En over verschillende manieren hoe je Engels kan geven aan iets oudere kinderen.
Vanmiddag hebben we nog een les en dan zijn we weer vrij. Deze keer hebben ze na de les niets gepland (wilde ze wel doen, maar wij vonden het wel genoeg)

Ow de les gaat weer beginnen.

update
Nog even wat we gisteren nog meer hebben gedaan. De les van gisteren was een arts & craft les waarbij we even lekker konden fröbelen. Nadat we het bijbel verhaal in shadow puppets hadden gemaakt en met was een mooie schildering hadden gestreken (dat moest met een iron (ow en je spreekt de r niet uit in iron, dus ion)
Zijn we weer even de stad ingegaan en hebben we nog een doorstopper kat voor onze gastvrouw gekocht en andere kleine spulletjes (voornamelijk boeken).

We hebben het idee dat we echt heel erg mazzel hebben gehad met ons gasthuis. Ze zijn echt zo aardig en helpen ons zo goed met onze Engels. Iedere avond zitten we tot 11 uur Engelse tijd (12 uur in jullie tijd) te kletsen!

Zo, jullie hebben er zomaar een halve vrije middag uitgesleept. Dat de docent(e) daar gevoelig voor is. Het lijkt me wel lekker wat tijd voor je zelf (dan kun je nog wat meer engels oefenen). Bij jullie gaat spreken en lezen vast beter dan schrijven. Wat een verschil met ons engeld onderwijs: wij deden zo ongeveer alles schriftelijk. Ook daar bleef het nederlands-engels moeilijker dan omgekeerd. Achteraf gezien heb je, denk ik, in de praktijk toch meer aan het vele spreken. Nog een dagje en dan zit het er weer op, weer een ervaring en wat praktische kennis rijker. Groetjes, Maria en Martien

MenM 2009-10-22 17:52:38

hoi Anne, toch wel een leuk reisje, en als er dan nog tijd is om te winkelen, dat maakt het best gezellig. mijn dag is ook weer goed, want het is mij gelukt om Guus voor te zijn, daar zit ik al dagen op te "spinzen" en het is nu gelukt. Guusje, pech he!!! groetjes,

Toos 2009-10-22 21:30:09

Dat is zeker balen Toos. Ik weet meteen niks meer te schrijven...