Aankomst

Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Na een korte vlucht naar Londen Gatwick en anderhalf uur in de auto te rijden, kwamen we dan eindelijk in Canterbury aan.

Onze oude, maar zeer vriendelijke taxi chauffeur, Bert, maakte geen gebruik van een TomTom en moest alles uit zijn hoofd doen.
Helaas wist hij niet altijd de weg en heb ik even zijn AnneAnne moeten zijn.

Hierdoor werden we als laatste weggebracht. En ook wij hadden een beetje moeite ons gasthuis te vinden, want in Engeland zetten ze liever geen nummer op de deur.

Uiteindelijk zagen we nummer 6 op een muur van een tuin met een donker straatje naar achteren. Gelukkig had Bert in zijn auto ook een zaklamp en omdat wij hem geholpen hadden, scheen hij voor ons de weg.

Een stukje verder zagen we ons gasthuis. Een vrijstaand huis net ver genoeg van de weg om niks te horen!
Onze gastvrouw is een zeer aardige vrouw. Ze zijn hier gewend om 1 zoen te geven bij het groeten en daar ging ik natuurlijk gelijk de mist in. Gelukkig vonden ze het niet erg.
En na de eerste kennismaking en 3 koppen thee was het dan wel tijd om naar bed te gaan want het was inmiddels al half 12!

Morgen begint de cursus en zien we voor het eerst al onze medecursisten!

Zo zie je maar weer dat een reisje naar Engeland ongeveer even avontuurlijk kan zijn dan een reis naar Canada. En wat is nu een zoen: als we kussen (en bij ons in Brabant kussen we nogal eens) doen we het ook goed. Gelukkig voor jou is Engeland het theeland bij uitstek, dus voor jou komt dat goed uit. Voor ons zou het minder zijn: thee bij ons ontbijt. Echt wakker worden wordt dan een probleem. Groetjes, maak er iets van Maria en Martien

MenM 2009-10-20 17:20:58

Nou Engelse thee lijkt volgens mij behoorlijk veel op koffie! Die heeft een half uur staan trekken en dan krijg je zo'n enorme kop met een wolkje melk. Ben benieuwd hoe de cursusdagen zijn verlopen en of je nu ook van de workshops moet doen (en zo ja welke dan!). XxX

Guus 2009-10-20 17:53:52

hoi Anne, leuk dat jij er ook weer op uit bent getrokken, en wel helemaal naar het Enge-land. we hebben het hier maar druk om al de pins bij te houden, wel erg leuk. wij wensen je veel succes met de cursus en niet teveel thee drinken hoor! als ik de verhalen van Guus lees hoe zij daar thee serveren zou ik nooit geen thee meer drinken, baaahhhhh!!!!! groetjes,