China 2014 - De Start

Nederland, Houten

Nog 1 nachtje en dan gaat de lang verwachte reis naar China van start.
Inmiddels liggen in de woonkamer op verschillende plaatsen spullen die meegenomen moeten worden op een reis van 5 weken.
Het zal nog een hels karwei worden om alles in de rugzakken te krijgen,.. Althans zo ziet het er nu uit!

De reis is helemaal uitgestippeld en komt op 6800 km neer.
De start is a.s. vrijdag 2 mei , waarbij wij via Helsinki naar Beijing vliegen.
15 hotels, 1 nachttrein en diverse vluchten later zullen wij na 39 dagen in Hong Kong eindigen.
Geen reisorganisatie maar alles zelf doen. Heerlijk om die vrijheid te hebben!

De laatste les Chinees gehad en nu maar hopen dat wij (en met wij, bedoel ik 'ik') ons verstaanbaar kunnen maken. Alle aantekeningen m.b.t. Chinees, de reis, de hotelboekingen etc bij ons, dus wat kan er mis gaan?

Eindelijk de reis waar je naar toe gewerkt hebt! Heel veel plezier!

Pieter 2014-05-01 07:45:11

Heel veel plezier en geniet ervan!

a.murray@igcn.nl 2014-05-01 08:57:43

Pekingeend, mondkapjes, noodles en mini hotelkamertjes, Mooie bezienswaardigheden, heerlijk onderhandelen en doen wat je wilt doen. De grootste zijn, continue aangestaard worden en misschien zelfs stiekem op de foto gezet door een happy Chinees! Jullie gaan het allemaal meemaken terwijl Maaike het fort bewaakt. Heeeeeeeeel veeeeeel plezier! En ja, ik verwacht continue updates, skypesessies en foto's. Ben ik er toch een beetje bij! xxx

Maaike 2014-05-01 14:29:33

Heel veel plezier gewenst aan jou en Else. Geniet er van en hou ons op de hoogte.

Ruud 2014-05-01 15:17:40

Nou, het helse karwei is achter de rug. Rugzakken zijn gepakt en het valt mee er is nu nog ruimte voor souvenirs, een stukje Chinese muur of een maatpak …. we zien wel en als het luk met de blog genieten jullie gewoon een stukje met ons mee!