Het begin van een nieuw hoofdstuk

Thailand, Bangkok

Na 8 maanden te hebben gewacht, was het dan eindelijk zover. Mijn familie bracht me naar het vliegveld in Brussel om me uit te zwaaien en dat was wel erg moeilijk. Droog hebben we het in ieder geval niet kunnen houden en het was heel raar om van ze weg te lopen. Eenmaal door de gate ging het wel alweer en toen op naar het vliegtuig. Ik vlieg met Qatar Airways en mijn tussenstop was dan ook in Doha, Qatar. In het vliegtuig zat ik naast een Belgische jongen, heel gezellig! De 6 uur dat we in het vliegtuig zaten hebben we dan ook continue gekletst. Mijn plan was eigenlijk om alvast Thai te leren maar dat is er dus niet van gekomen helaas (kletsen vind ik ook niet erg hoor).

Dag 1. 16/10
In de middag rond half 1 lokale tijd kwam ik aan in Bangkok. Helemaal uitgeput van de reis en toen moest ik ook nog eens uitzoeken hoe ik bij Lub D Hostel zou moeten komen. Eerder had ik op internet al gelezen dat je goedkoop met de trein daar kan komen, echter had ik helemaal geen zin om dat uit te zoeken en ben ik naar een taxi gelopen. Het kostte mij 500 baht (€12,50) en het was ongeveer 40 min rijden. Eenmaal aangekomen in het hostel werd ik vriendelijk ontvangen door het personeel. Ze zeiden dat ik op level 4 sliep in de damesdorm. Kom ik met de vraag waar de lift is.. en ja je raad het al, ik moest met mijn bagage naar de bovenste verdieping lopen terwijl ik al helemaal kapot was. Toen ik op de kamer kwam zag ik een Koreaans meisje. Zij vroeg meteen of ik honger had en wat wilde gaan eten. Waarop mijn antwoord was; ja graag, ik stierf bijna van de honger! We liepen een beetje rond en hadden een leuk tentje gevonden. Het is gek hoe goedkoop het allemaal is hier.. Het Koreaanse meisje Claire had een soep besteld en ik loempia's. Na mn buikje weer rond gegeten te hebben, liepen we terug naar het hostel. Buiten het hostel is een soort terras waar je kan zitten waar ik weer nieuwe mensen heb leren kennen. Beide waren ook diezelfde dag aangekomen in Bangkok (Clare uit Engeland en Felix uit Duitsland). Met z'n 3e gingen we op pad om de buurt een beetje te verkennen. Bangkok is een drukke stad en heel benauwd en plakkerig maar dat maakte me niet zo veel uit want ik voelde me toch al vies en moe. Het verkeer in deze stad is een gekkehuis, iedereen rijdt door elkaar, naast elkaar en het was erg wennen dat ze hier links rijden. We zijn naar een park gelopen en hebben veel gekletst om elkaar een beetje te leren kennen. S' avonds wat gaan eten en met 10 backpackers uit Duitsland, Engeland, Amerika, Australië en Nederland zijn we rond gaan lopen, ergens wst gedronken en daar de skybar Cloud 47 geweest. Daar kan je op de 47e verdieping de skyline van Bangkok zien. Prachtig!!

Dag 2. 17/10
Het is alweer vrijdag en heb een beetje uitgeslapen omdat ik helemaal kapot was van mijn reis plus daar nog heel de dag rondgelopen te hebben. Clare en ik besloten daarom een beetje rustig aan te doen en ons een beetje te verwennen door naar een salon te gaan voor een manicure en pedicure. Het was heerlijk om even rustig te zitten voor 1,5 uur en ons te laten verwennen. S'avonds was het plan namelijk om naar de bekende Koa San Road te gaan om te stappen. We vertrokken rond half 10 met de taxi naar de backpackerstraat. Eenmaal daar aangekomen gingen we eerst wat drinkem bij een tentje en daarna door naar een club. Wat is die straat druk zeg! Toen ik daar rondliep was ik zo blij dat ik daar geen hostel had geboekt. In de club was het heel gezellig, we waren in totaal met 22 backpackers en 2 begeleiders van ons hostel. En zo was er weer een dag voorbij gegaan.

Dag 3. 18/10
Na een lange nacht en zware nacht stond ik weer rond 10.30 op om weer op pad te gaan. Ik ben weer met Clare op pad gegaan maar vandaag wilde we graag richting Chintown. We gingen met een bootje wat ons maar 20 baht kostte (nog geen €0,50). Daar aangekomen was het een andere wereld dan waar wij verblijven. Ons plan was om daar een beetje rond te lopen en verschillende markten te zien. Het is hier elke dag rond 6 uur al donker, dus we konden Chinatown ook in het donker zien met alle lampjes en straat kraampjes. Van al dat lopen krijg je erg honger. We hebben daarom gekeken naar een lokaal tentje waar de meeste Chinezen zaten, daar hebben ze dan het beste eten. Uiteindelijk een leuk tentje gevonden waar we voor €1,50 lekker gegeten hebben inclusief drinken! We hebben ook nog een Chinese tempel gezien waar ze aan het bidden waren. Wat de meeste indrukken op mij maakt is hoe ze al die gebouwen met de hand hebben gemaakt. Al die kleine details, het is gewoon zo bijzonder! Na Chinatown wilde we graag naar de floating marketen moesten we een andere boot weer pakken. Toen we daar aankwamen bleek het een hele andere markt te zijn waar een concert werd gegeven door een Thaise zanger, er stond een draaimolen, allerlei kleine winkeltjes en restaurants. Heel leuk om daar rond te lopen! Rond half 10 s'avonds waren onze benen zo kapot, dat we besloten terug te gaan naar ons hostel om daar nog een beetje te hangen.

Dag 4. 19/10
Het was een mooie dag in Bangkok, soms bewolkt, soms scheen de zon. Dus de perfecte dag om een fietstoer te doen door de stad en jungle. Clare was de enige die mee ging, want de rest had andere plannen. Om 13.00 zou de fietstoer beginnen in de wijk Sukhumvit bij het bedrijf ABC. Wij waren de enige die op dst tijdstip hadden gereserveerd dus we hadden een privé gids! Eerst fietste we door de wijk van Sukhumvit, door alle kleine steegjes tot aan de grotere wegen door naar de rivier. Het was prachtig om Bangkok op de fiets te zien. Ondertussen vertelde onze gids van alles over Thailand, de do's en don't en de cultuur. Tussendoor bij een lokal op straat een stuk kip van de grill gegeten, wat heerlijk was. Eenmaal bij de rivier aangekomen, moesten we met onze fiets op een klein houten bootje om de rivier over te steken naar de jungle. Wat een verschil is het daar! Je merkte het aan de lucht die ineens veel schoner rook, veel groen was er te zien en bijna geen verkeer. Om een goede indruk te krijgen van die tocht heb ik grote delen tijdens het fietsen gefilmd met mijn camera. Het was heerlikk verfrissend en prachtig om daar te zijn. Die fietstoer duurde in totaal 4 uur, we waren dan ook om 5 uur weer terug bij de start. Clare moest gauw weer terug naar t hostel omdat zij op een andere toer ging van 6 dagen. Dus snel naar de skytrain gelopen om weer terug naar Silom te gaan. Ik had voor die avond een ander hostel geboekt, toevallig ook in de wijk Sukhumvit en ook van Lub D. Toen ik daar na flink zoeken aankwam, bleek ik de enige backpacker te zijn! Ik zat daar dus tussen de surfende lokals. Op het begin vond ik dat wat minder maar aan de andere kant heeft dat ook wel weer wat. De dorm zat boven een surfbaan, dus dat was echt geweldig gewoon. Doordat ik de enige buitenlander was, kreeg ik veel aandacht. Dus even nog gekletst en iedereen leren kennen, nog even met het thuisfront geskypt en door naar bed gegaan. Morgenochtend om 10.00 staat er namelijk een surfles op me te wachten!

Dag 5. 20/10
Deze ochtend ging mijn wekker al om 09.00 uur omdat ik om 10.00 uur surfles flowriding had. Ik was erg benieuwd hoe mij dat afging, ik heb namelijk nog nooit op zo'n bord gestaan. Het is anders dan surfen maar het heeft wel dingen weg van elkaar. Vanuit thuis had ik alleen bandeau bikini's meegenomen dus ik moet een hempje en een broekje eroverheen aantrekken. Ik wil daar niet zo graag naakt op mijn smoel gaan.. Eerst begon ik op een breder bord om de stroming van het water uit te proberen. Daarna moest ik op een dunner en langer bord staan. Gelukkig mocht ik een touw vasthouden om mijn evenwicht te bewaren. Ik vond het erg moeilijk en ben een paar keer goed hard gevallen maar het was zoooo gaaf! Dat uurtje les ging als een speer voorbij helaas. In de middag had ik met een Nederlands meisje Marieke afgesproken om samen te lunchen en zij zou mij wat informatie geven over Ayutthaya. Via FB messenger hadden we afgesproken bij een halte van de skytrain om 13.00 uur. Tien voor een was ik daar al en liep een beetje rond om te zien of ik haar al zag aankomen. Na 25 minuten te hebben gewacht heb ik het bericht toch maar nagekeken of ik wel goed stond. Op de afbeelding die zij mij had gestuurd stonden 2 stations, dus ik ben maar weer in de trein gestapt om naar het volgende station te gaan. Daar aangekomen ben ik weer rondjes gaan lopen en lopen en lopen. Nergens Marieke te bekennen en het was al 13.50 uur. Bellen lukte niet, smsen lukte niet en zij had geen internet op haar telefoon. Ik ging kapot van de honger en ben de trein maar weer ingestapt richting Silom, in de hoop dat ze naar het hostel dan maar zou komen. Daar weer aangekomen had niemand haar gezien.. ik balen natuurlijk en ben aan de overkant van de straat maar eten gaan halen en zou dan maar een briefje voor haar achter laten. Buiten stond ik te wachten op mijn eten en jaa hoor, zie ik Marieke ineens aankomen lopen. Wat bleek nou, stond ze dus nog op een ander station te wachten haha. Elkaar helemaal misgelopen, maar toch nog gevonden. Na een gezellige lunch ben ik naar het centraal station gegaan om alvast een trein ticket te halen voor de nachttrein naar Chiang Mai voor woensdag op donderdag nacht. Zo, dat had ik geregeld en wilde terug naar Sukhumvit om daar de buurt een beetje te leren kennen. Dus hop weer in de skytrain naar mijn buurt. Na een hele dag en avond wilde ik even gauw een drankje doen bij een bar. Ik ging opzoek naar een drukke straat met veel mensen en lichtjes en vond die straat. Echter toen ik de straat in liep, zag ik wel erg veel Thaise vrouwen gekleed als hoeren. Er liep een Thaise man op mij af en vroeg of ik een Ping Pong Show wilde zien (een show waar vrouwen een pingpong balletje uit hun "pinkel" tegen je hoofd aan schieten). Oh my god, ik ben in de hoerenstraat beland, heb ik natuurlijk weer. Allerlei dikke, lelijke, oude mannen omringd door dunne, kleine, Thaise vrouwtjes. Niet echt mijn ding, maar toch wel grappig om ff doorheen te lopen. Uiteindelijk liep ik maar terug naar de hoofdweg en heb ik de scootertaxi terug naar het hostel gepakt. Daar zaten alle Thaise werknemers van Flowriding te wachten op me. Eerst even gauw met mijn opa geskypt en toen ging ik nog even een drankje doen en spelletjes gespeeld met ze. Eigenlijk wilde ik vroeg naar bed, dat is alleen niet gelukt.. Het was zó gezellig! Ze behandelde me als een van hun en hebben leuke foto's gemaakt, nog gegeten en veel gelachen. Het was uiteindelijk half 5 geworden. Oepsie, het was het gelukkig wel waard! Geweldig een avond tussen de lokals in plaats van backpackers. Helaas moest ik van de meeste ook meteen afscheid nemen, morgen ga ik namelijk na 5 dagen Bangkok te hebben gezien en ontdekt, naar Ayutthaya. Tijd voor weer iets nieuws.

Ik hoop mijn volgende verhaal weer over 5 dagen te updaten.
Ik heb het ook nog erg naar mijn zin en nog totaal geen moment spijt gehad van deze reis. Tot de volgende keer!

Liefs Sacha

Ha ha!! Pingpongbal uit de "pinkel"!! Daar had jochie wel bij willen zijn wuahahaha! Fijn dat je het naar je zin hebt! Het lijkt me geweldig om daar rond te lopen en wat cultuur te snuiven! Veel plezier en ik wacht je volgende verhaal af! Xx

Jessie 2014-10-21 17:44:16

Wat een leuk verslag! Zie het allemaal voor me. Ik zeg: blijven doen! Ben benieuwd hoe het in de nachttrein is en de rest natuurlijk. Leuk als je al die anderen straks weer ziet in Chang Mai. Dikke kus en geniet ervan!

Mama 2014-10-21 17:58:15

Super leuk verhaal, na al die dagen smaakt dat natuurlijk naar veel meer. Geniet er lekker van. Veel plezier!

Mike de keijzer 2014-10-21 18:47:26

Oooh,wat leuk om dit allemaal telezen!! Het lijkt mij geweldig daar en je hebt al behoorlijk wat gedaan ook. Ik ben nu al nieuwsgierig naar je volgende verhaal! Dikke kus

Nancy van Dam 2014-10-21 22:40:22

wow Sacha echt super gaaf allemaal! Wat je allemaal kan doen in 5 dagen joh! Ben benieuwd naar je volgende verhaal xx

Wivien Vermeer 2014-10-22 12:36:28

Hartstikke leuk zo lekker "rondbanjeren "in Bangkok. En wat een leuk verhaal, wij hebben jaaaaren (22 jr) geleden ook op Sukhumvit rondgelopen. We herkennen veel uit jouw verhaal. We kijken al uit naar de nieuwe aflevering! Groetjes. Henk schrijft de vlg. keer!

Henk en Willie Soeting 2014-10-23 12:42:55

Hè Sas! Leuk om je zo te volgen de komende maanden. Ik zie het allemaal al voor me. Geniet van deze bijzondere tijd, meissie ! Veel plezier. Groetjes en een dikke kus x