Dag 21: Ubud -Lovina

Indonesië, Lovina

Vandaag staan we op tijd op zodat we rond de middag in Lovina zullen arriveren. We pakken onze tassen weer in. Als we bijna klaar zijn worden we geroepen dat ons ontbijt (wat we gisteren al besteld hebben) klaar staat. We eten het ontbijt snel op en halen onze spullen naar beneden en gaan in de auto zitten. We hebben dezelfde chauffeur (Kadek) als naar Tanah Lot, dus dat wordt weer gezellig.

Onderweg luisteren we muziek van Ralph zijn telefoon. Er komen een paar hele foute nineties nummers voorbij. Maar ook veel nieuwe nummers die Kadek ook kent.

We stoppen bij Ulun Danu Bratan, een tempel die aan de rand van een kratermeer ligt. Toevallig is hier net een ceremonie bezig. Leuk om mee te maken en te zien allemaal. Als de camera leeg is lopen we weer terug naar de auto en rijden we verder richting Lovina.

Als we er bijna zijn komen we eerst door de grote stad Singaraya. Kadek komt hier vandaag en verteld dat de naam bestaat uit 2 woorden. Lion en King. Oftewel de leeuwenkoning. Een link naar de vele wilde dieren die hier vroeger leefden.

In Lovina verbijven we weer bij Cleopatra Beach Bungalows waar we eerder ook al een nacht verbleven. We hebben gekozen voor een kamer met zeezicht en de beste wifi verbinding.
We nemen meteen een duik in het zwembad en bestellen een sandwich als lunch. Het duurt voor ons gevoel een uur voordat deze klaar is, maar hij is wel over heerlijk en goed gevuld. De rest van de middag relaxen we wat

S'avonds willen we weer eten bij Spice Beach Club want sat was ons vorige keer zo goed bevallen! We bellen ze om de pick-up-service te regelen. Ze komen ons over een kwartier ophalen. Er zijn nog geen 5 minuten om of ze bellen ons terug. Ze zitten vol geboekt :((( Dit is echt niet leuk.. we hadden zoon zin in weer zoon geweldige avond.. We besluiten de gok te nemen en de scooter te pakken en er toch naar toe te gaan.

Als we bij Spice aankomen zijn veel tafeltjes nog leeg. Maar ze verwachten grote groepen. We kunnen wel wachten aan de bar totdat er een plekje vrij komt.

Aan de bar hebben we veel lol met het personeel. We bestellen hier vast wat kleine hapjes van de tapas kaart. Na een tijdje komen ze ons halen omdat er een tafeltje vrij is. We genieten hier van een smaakvol diner met wederom fantastische muziek. Aan het einde van de avond gaan zelfs het personeel en de eigenaar helemaal los. Het is een groot feest. We liggen pas om 1:00 uur in bed wat voor hier best laat is.

Mooi verhaal weer. Bofkonten!!!!!!