Laatste dag

Canada, Saint John's

Vandaag, donderdag 1 oktober, gaan we van Bay Roberts naar St. John's, waar we vanavond om 23:00 een vlucht via Dublin naar huis hebben.
We hebben hier een mooie reis gemaakt, door prachtig, dunbevolkt gebied. We hebben veel gezien, vriendelijke mensen ontmoet, veelal goed weer gehad.

Tijd voor een evaluatie, tips en trucs, e.d.

Benzine
Ons monstertje is best wel zuinig, want een volle tank kost minder dan van onze auto thuis, die toch een stuk kleiner is.

Bessen
We eten hier bijna dagelijks bessen. Meestal blauwe bessen, maar ook enkele andere soorten, waarvan we de Nederlandse namen niet kennen. Bij veel wandelingen komen we ze volop tegen, en we kunnen ze dan niet laten staan, ook Mariëtte niet. Het wandeltempo ligt daardoor lager dan anders.

Boek
Eerder hebben we al een boek aangeraden. Daar komt er nu nog een bij: "Boek (256 blz)" van Robert van Eijden zonder h. Echt een boek voor iedereen die (n)iets heeft met potten Calvé pindakaas met gele doppen, met verandering in het algemeen of met renovaties in het bijzonder, met opstaan, met andere mensen etc.

Dieren
We hebben meer dieren gezien dan genoemd. Bij onze seafood lunch zagen de famile Mink, oftewel een nertsengezinnetje. Helaas, te snel voor een foto. Kwallen hebben we ook en vrij veel gezien, mooie kleurige exemplaren.

Eten
We hebben hier over het algemeen prima gegeten, alhoewel het soms een beetje behelpen was, met zoetigheid of fastfood achtig spul. Vanmorgen bestond het ontbijt bijvoorbeeld uit een ovenschoteltje met bessen en havermout, grapefruit en ananas, french toast en gepocheerd ei.

Drinken
Niet alle inns en b&b's hebben een alcoholvergunning, terwijl ze soms wel eten serveren. Je kan dan gewoon je eigen biertje of wijntje meenemen, en dat is dan weer een goede gelegenheid om de lokale producten uit te proberen. En die smaken goed.

Moose vangers op vrachtwagens
Voor vrachtwagens geldt dat ze vaak een ijzen beschermingsrek hebben voor op hun truck. Het is te gevaarlijk voor een truck om in de remmen te gaan voor een moose. Echter als ze de moose raken hebben ze enorme schade, vandaar een rek op de voorkant, zie google, zoek op truck protection moose.

Statistieken
We hebben hier in totaal ruim 5300 km gereden, en daarvoor waren de 725 meegenomen mp3-tjes niet voldoende, dus sommige hebben we meerdere keren gehoord, en ook hebben we de lokale radio stations uitgeprobeerd.

Nu nog even inchecken, want de auto is ingeleverd en we zitten op het vliegveld. Tot morgen in Nederland!

Haha, dat van die benzine doet me denken aan dat ik in NL ook niets van de prijsverhogingen merkt, ik gooi mijn tank altijd vol voor 25 euro. Het was een genoegen om jullie reisverslag te volgen.

Arnout 2015-10-02 08:41:38

Genoten van jullie reisverslag en goede reis terug