Torres del Paine (in the assssss.....) ;-)

Chili, Magallanes

Na ongeveer 30 km rijden we een lekke band op de net geëgaliseerde gravelweg. Dussss plan 5..... Terug naar Puerto Natales en zien dat we dáár onze banden kunnen laten plakken. Inderdaad banden; drie dagen geleden hadden we geconstateerd dat er in de rechter achterband een spijker zit. De banden spanning controleren we bij iedere tankbeurt en dit ging tot nu toe goed. Maar als we toch bezig zijn...

De bandenplakker was vlot gevonden en het was er druk ;-), blijkbaar komt een lekke auto band hier veel vaker voor. Na een klein half uurtje waren de banden geplakt. De bandenplakker liet Ineke het steentje zien dat in de band zat. Vier bij twee en 0,5 cm dik.....
Om 14:30 waren we bij hotel Lago Grey.

Oké plan 6; Er gaat om 18:30 een extra boot naar gletsjer Grey!!! Dus hebben we nog even tijd voor een kleine wandeling. Om 18:15 melden we ons bij de steiger waar de boot vertrekt. We zien het bootje aankomen varen en de passagiers worden met een rubberbootje naar de de steiger gebracht. Er komt een enthousiaste Conaf dame van de boot. Zij meldt dat de volgende tocht is gecanceld vanwege de harde wind......

Duuuhhhhh.... plan 7; we zijn wel een beetje uitgepland..... Onderweg naar de camping trekken de wolken door de harde wind open en worden we getrakteerd op een werkelijk schitterend uitzicht op het massief van Torres del Paine :-)!!!

Niet fijn dat de plenning in de war raakt !Dan maakt z'n mooi uitzicht het toch weer een beetje goed Maar even goed is het balen dat alles anders loopt,daarom wens ik jullie voorspoedige voortzetting van de reis geniet er van liefs mams

mams 2015-01-08 21:55:20

Wel luxe zo'n volwaardig reservewiel !!! ;-) De meeste auto's hebben tegenwoordig een spuitbusje met reparatieschuim,of een half thuiskomertje. Let je wel een beetje op er zit rechtsboven een stofje op je lens/sensor.

André Slotman 2015-01-09 12:33:21

Internet doet het weer! Bij jullie ook zo te zien. Goed opgemerkt van dat stofje op de lens. Mooi weer hebben jullie nu weer gelukkig. Morgen hebben we hier een winterbbq gepland. Nog veel plezier!